واکنش وزارت خارجه آمریکا و اتحادیه اروپا به حملات یمنی‌ها به عربستان

وزارت خارجه آمریکا و اتحادیه اروپا حملات نیرو‌های یمنی به عربستان سعودی را محکوم کردند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خارجه آمریکا و اتحادیه اروپا بدون اشاره به تجاوز چند ساله ائتلاف سعودی به یمن، حملات انصارالله یمن به عربستان سعودی را محکوم کردند.

وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مدعی شد: حملات به سعودی‌ها غیر قابل پذیرش و خطرناک بوده و غیرنظامیان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

این در حالی است که اتحادیه اروپا نیز در واکنشی مشابه اعلام کرد حملات انصارالله یمن به عربستان را محکوم می‌کند و در خصوص تضعیف تلاش‌های جامعه جهانی برای صلح هشدار می‌دهد.

وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش، از پیشنهاد مذاکره با ایران در چارچوب ۵+۱ و طبق طرح اروپا خبر داد و اعلام کرد: امیدواریم ایران پاسخ مثبت دهد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد: صبر ما هم در خصوص ایران حدی دارد و ما در این مسأله با کنگره و هم پیمانان مان مشورت می‌کنیم.

وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص افغانستان مدعی شد: ما به سوی حل مسائل در افغانستان با همکاری جامعه جهانی و به خصوص دوحه، اسلام آباد و کابل پیش می‌رویم. ما در حال بررسی ایده‌هایی برای تسریع روند مذاکره در افغانستان هستیم و نقش آمریکا، به شکل پشتیبانی است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد: فرستاده آمریکا به افغانستان برای مدتی از پایتخت قطر فعالیت خواهد داشت.

ساعاتی پیش، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله موشکی جدید به یک فرودگاه بین المللی عربستان خبر داد.

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در سخنانی گفت: نیروی موشکی موفق شد یک هدف نظامی حساس را در فرودگاه بین المللی اب‌ها با یک موشکی بالستیک جدید که تا کنون از آن رونمایی نشده بود، هدف قرار دهد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین گفت: موشک بالستیک جدید به تازگی به کار گرفته شده است و به هدف خود در فرودگاه بین المللی اب‌ها با دقتی بالا اصابت کرد.

یحیی سریع همچنین تصریح کرد: این حمله در چارچوب پاسخ طبیعی و مشروع به ادامه تجاوز و محاصره کشور ما صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Austria
reza
۱۱:۳۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
وزیر امورخارجه ایالات منفرده کاخ سفیدلرزان :1) پس از6سال تجاوز به کشور یمن مظلوم و کشتارهای دسته جمعی با بمب های ممنوعه اروپائی و غربی چه بیانیه جالبی؟؟!!
حملات به سعودی ها غیر قابل تحمل و پذیرفتنی نیست؟؟.....
2) تلاش جامعه جهانی همان ائتلاف عربی حکام مرتجع فاقد عقل منطقه+تسلیحات و کمک های آمریکا+قدرت های اروپائی + اسرائیل است؟؟......
3) چرا؟؟تلاش های جهانی متوجه 6سال محاصره تمام عیار و کشتارهای دسته جمعی شبانه روزی توسط تسلیحات غربی و اروپائی نشدند؟؟جالب نیست؟؟
4) ما هم زمانی که در پیشروی به سمت خاک عراق به پشت دروازه های بصره رسیده بودیم و تا چندین شهر مرزی عراق در عمق خاک عراق در زمان جنگ 8ساله پیشروی کرده بودیم تمام تلاش های جهانی و سازمان ملل به یاد صدام حسین و جنگ نابرابر ایران و عراق افتادند چه وجه مشترکی بین جنگ ما با جنگ یمن و عربستان......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
خدا لعنت کند این امریکا و اروپا را که هر چه اشوب است زیر سر اینهاست تا به نفع شان نباشد محکوم می کنند عجب خرهایی هستند مگر کشتن مسلمان و مردم بی گناه توسط ال سعود و هم پیمانانش حقوق بشر نیست فقط خود آل سعود و هم پیمانانش حقوق بشر است
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۱:۱۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
وزرای خارجه آمریکا و اروپا هر دو غلط کردند،تروریستهای جنایتکار وحشی.
آخرین اخبار