پنتاگون: تغییراتی در روابط نظامی ما با عربستان رخ نداده است

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از عدم تغییر روابط نظامی با دولت عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، در سایه انتشار گزارش دولت آمریکا در خصوص نقش محمد بن سلمان در قتل جمال خاشقجی، پنتاگون از عدم تغییر در روابط نظامی آمریکا با عربستان سعودی خبر داد.

سخنگوی پنتاگون در سخنانی اعلام کرد: هیچ تغییراتی در روابط نظامی ما با عربستان روی نداده و روابط ما با ریاض با آنچه دولت سابق داشت، تفاوت خواهد کرد.

سخنگوی پنتاگون همچنین مدعی شد: ما با جامعه جهانی برای ایجاد راه حل سیاسی برای درگیری‌های یمن و محدود ساختن کمک‌های ایران به حوثی‌ها همکاری می‌کنیم.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: انتظار داریم بررسی اوضاع نیرو‌های آمریکایی در خارج از کشور در نیمه سال جاری به پایان برسد.

روز جمعه، دولت جو بایدن یک گزارش اطلاعاتی در خصوص قتل خاشقجی را از حالت طبقه بندی خارج کرد که اعلام می‌دارد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به شکل مستقیم دستور قتل جمال خاشقجی را صادر کرده است. همزمان آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از محدودیت‌های صدور ویزا برای ۷۶ نفر از شهروندان سعودی خبر داد که در آزار و اذیت روزنامه نگاران و فعالان مدنی دست داشته اند. این در حالی است که دولت بایدن اقدامی علیه محمد بن سلمان به انجام نرساند.

جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید روز گذشته از تصمیم دولت جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا در خصوص تحریم نکردن مستقیم «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در پرونده قتل وحشیانه جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی دفاع کرد و مدعی شد: راه‌های مؤثرتری برای پاسخگو کردن عربستان در خصوص این قتل وجود دارد.

او در پاسخ به این پرسش که چرا دولت بایدن افراد زیر دست ولیعهد سعودی را به جای خود او در ماجرای قتل خاشقجی تحت فشار قرار می‌دهد، مدعی شد: ما معتقدیم راه‌های مؤثرتری برای اطمینان ازاین مسأله که چنین چیزی دوباره اتفاق نخواهد افتاد و نیز برای ایجاد فضا برای کار با عربستان در زمینه‌های دوجانبه وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۵:۴۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
توجه توجه توجه :
هرگز دشمنان خبیث قسم خورده به خون و جان و مال و خاک و نوامیس و کودکان و مظلومان ایران اسلامی را دسته کم و ناتوان نگیرید این حرام لقمه حرامزاده های سفاکان منافقین کوردل و صهیونیستی نتانیاهو و آمریکایهای شیطان صفت جوبایدن خبیث ملعون تروریست پرور تروریست و انگلیس استعمارگر خبیث ملعون و آل سعودی خبیث موذی بد ذات خائن کثیف و همپیمانانشان در منطقه جهان اسلام ناب محمدی ص نقشهای خبیثانه ایی برای حمله و اشغال شهرها و روستاهای ایران اسلامی کشیده اند برای همین است که دارند داعش را احیاء و تقویت می کنند و صد در صد 100% با حمله های تهاجمی وحشیانشون از مرزهای ایران اسلامی می خواهند عبور کنند و بسیار کشتار و تجاوز و غارت کنند و به اسیری بردن کودکان و نوامیس ایرانیان بی رحمانه عمل می کنند از تمامی مسئولان نظامی امنیتی دفاعی خواهشمندیم تمامی مرزهای ایران اسلامی را به آماده باش صد درصد 100% قرار دهید و با پشتیبانیهای تصلیهاتی نظامی و نیروهای با تجربه تکاوری تمامی مرزهای کشور را تقویت کنید و از فرمانده و نیروهای سپاه قدس فرامرزی خواهشمندیم در خارج از مرزهای ایران اسلامی به داعش و دیگر نیروهای تروریستی وابسته به این کشورهای خبیث امان ندهید و تمامی مخفیگاها و پایگاه هاشون رو مورد هدف پی در پی قرار دهید و در نطفه نابودشان کنید که به والله قسم به والله قسم به والله قسم قصد حمله همه جانبه ویرانگرانه به ایران اسلامی عزیزمان را دارند تمامی مرزها را با شدت و حدت تقویت و پاسداری کنید ای برومندان دلاور مردان مرد شیر دلان بیشه شیران ایران زمین هشیار و بیدار و آماده باشید و لحظه ایی و کمتر از لحظه ایی غافل نشوید . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر و عمل عاجل و کافی در امور دفاعی امنیتی بیش از پیش .
آخرین اخبار