فلسطین: مقابل هرگونه تلاش آمریکا و اسرائیل در جهت تعلیق تحقیقات لاهه می‌ایستیم

تشکیلات خودگردان فلسطین از مقابله با هرگونه تلاش واشنگتن و تل‌آویو برای تعلیق اقدامات دادگاه لاهه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  «ریاض المالکی» وزیر امورخارجه فلسطین (روز یکشنبه) از مقابله با هرگونه تلاش از سوی آمریکا و صهیونیست‌ها برای تعلیق رسیدگی‌های دادگاه لاهه به جنایات رژیم صهیونیستی خبر داد.

المالکی این اظهارات را در تلویزیون رسمی فلسطین بیان و اعلام کرد به زودی سفری به هلند برای ملاقات با «فاتو بنسوده» دادستان اصلی دیوان کیفری بین‌المللی، خواهد داشت.

مالکی همچنین  از بایدن خواست تا به تحریم‌های دولت پیشین آمریکا علیه برخی مقامات دیوان لاهه از جمله بنسوده پایان دهد.

او همچنین خواستار خاتمه بخشیدن به سیاست‌های دولت قبلی آمریکا علیه فلسطینی‌ها شد.

هفته گذشته فاتو بنسوده اعلام کرد که، تحقیقات رسمی برای رسیدگی به پرونده جنایات جنگی رژیم اشغالگر صهیونیستی در فلسطین اشغالی آغاز شده است و این تحقیقات براساس صلاحیت دیوان لاهه (که در سال ۲۰۱۴ تعریف شده است) و در زمینه رسیدگی به جرائم جنگی در فلسطین اشغالی انجام خواهد شد.

دیوان لاهه قرار است در جریان این پرونده جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین که پس از سال ۱۹۶۷ اشغال شده‌اند را بررسی کند. این مناطق شامل «کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی» است.

تصمیم برای آغاز رسمی این تحقیقات پس از آن اعلام شد که این دادگاه در مدت ۵ سال، یک «ارزیابی مقدماتی» از مسائل فلسطین اشغالی انجام داد. در این تحقیقات مقدماتی نمایندگانی از رژیم صهیونیستی و سرزمین‌های اشغالی نیز حضور داشتند.

رژیم صهیونیستی تاکنون پاسخی به بنسوده نداده و اعلام آمادگی یا عدم همکاری در جریان این رسیدگی را نداشته است.

دولت کنونی آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» تاکنون مخالف قاطع این بررسی‌ها بوده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز، در روز‌های اخیر  به مسئولان ارشد اروپایی مراجعه کرده درباره تحقیقات دادگاه لاهه پیامی به آنها داده‌ و مدعی شدند: «تحقیقات دادگاه لاهه جانبدارانه است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار