سخنگوی حماس: آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی شریک است

سخنگوی حماس مخالفت دولت آمریکا با آغاز تحقیقات دادگاه لاهه در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را مشارکت در جنایات تل آویو دانست.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «حازم قاسم»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) مخالفت دولت آمریکا با آغاز تحقیقات دادگاه کیفری بین المللی در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را به شدت محکوم کرد.

او گفت: مخالفت دولت آمریکا با تحقیقات دادگاه لاهه درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مایه شرم و خجالت است.

قاسم افزود: اتخاذ چنین موضعی موجب تشویق هرچه بیشتر رژیم اشغالگر صهیونیستی به ارتکاب جنایات علیه ملت فلسطین خواهد شد و بر این اساس واشنگتن هم شریک جنایات این رژیم است.

او اعلام کرد: مخالفت آمریکا موجب خواهد شد تا رژیم اشغالگر صهیونیستی خود را فراتر از قوانین بین الملل ببیند و احساس کند کسی قادر به بازخواست آن نخواهد بود، همچنین این موضع واشنگتن پوششی برای تشدید منازعات منطقه خواهد بود.

دولت آمریکا پیشتر با تصمیم دادگاه لاهه برای آغاز تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین اعلام مخالفت کرد و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام آغاز تحقیقات دادگاه لاهه در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را «ناامید کننده» خواند و مدعی شد که دادگاه کیفری بین‌المللی صلاحیت قضایی تحقیق در اراضی اشغالی را ندارد، زیرا تل آویو عضو این دادگاه نیست.

«فاتو بنسودا» دادستان اصلی دیوان کیفری بین‌المللی، روز چهارشنبه اعلام کرد که تحقیقات رسمی برای رسیدگی به پرونده جنایات جنگی رژیم اشغالگر صهیونیستی در فلسطین اشغالی آغاز شده است؛ بنابراین دیوان لاهه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین که پس از سال ۱۹۶۷ اشغال شده‌اند را بررسی می‌کند. این مناظق شامل «کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی» است.

تصمیم برای آغاز رسمی این تحقیقات پس از آن اعلام شد که این دادگاه در مدت ۵ سال، یک «ارزیابی مقدماتی» از مسائل فلسطین اشغالی انجام داد. در این تحقیقات مقدماتی نمایندگانی از رژیم صهیونیستی و سرزمین‌های اشغالی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار