انتقاد سازمان آزادی بخش فلسطین از دولت آمریکا

سازمان آزادی بخش فلسطین از آمریکا بابت نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جرازلم پست، فلسطینی‌ها دولت بایدن را به نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان و کارشکنی در تحقیقات دادگاه کیفری بین المللی در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و غزه متهم کردند.

دیروز شنبه تایزر خالد، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت: «آمریکا کاملاً از حقوق قانونی فلسطینیان برای به رسمیت شناختن آن به عنوان یک کشور چشم پوشی می‌کند، در حالی که رژیم اشغالگر قدس همچنان در حال غصب مناطق وسیعی از خاک فلسطین است.»

او ادامه داد: «بلینکن در سخنرانی خود حتی در مورد مصائبی که مردم فلسطین با آن روبرو هستند و همچنین در مورد درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی و تأثیر آن بر امنیت و ثبات منطقه هیچ اشاره‌ای نکرد. این نشان می‌دهد که دولت جدید آمریکا هیچ توجهی به بررسی سیاست تخریبی دولت ترامپ ندارد.»

در دستورالعمل موقت راهبرد امنیت ملی آمریکا که هفته پیش منتشر شد، درباره استراتژی رژیم صهیونیستی صحبت شده بود، اما در مورد فلسطین چیزی نیامده بود.

یک مقام ارشد فلسطینی در رام الله نیز از دولت بایدن به دلیل مخالفت با تصمیم هفته گذشته فاتو بنسودا، دادستان دادگاه کیفری بین المللی برای آغاز تحقیقات درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی ابراز نا امیدی کرد.

این مقام گفت: «ما امیدوار بودیم که دولت بایدن سیاستی متفاوت با دولت ترامپ اتخاذ کند. اما این دولت نشان داده است که به نفع اسرائیل عمل می‌کند. این موضع (توسط دولت بایدن) تأثیر منفی بر تلاش‌ها برای از سرگیری روند صلح خواهد داشت.»

هفته گذشته بلینکن گفت: «فلسطینیان به عنوان یک کشور مستقل واجد شرایط نیستند و دادگاه کیفری بین المللی صلاحیت رسیدگی به این موضوع را ندارد.»

حازم قاسم، سخنگوی حماس، این اظهارات را شرم‌آور خواند و گفت: «آمریکا، رژیم صهیونیستی را به جنایات و تخلفات بیشتری تشویق می‌کند و واشنگتن در تجاوز به مردم فلسطین شریک است.»

سخنگوی حماس افزود: «این موضع دولت آمریکا اشغال را بالاتر از قوانین و خارج از محدوده پاسخگویی بین المللی قرار داده و پوششی را برای اقدامات جنایتکارانه اسرائیل فراهم کرده است که به درگیری‌های منطقه دامن می‌زند.»

هفته گذشته یک خبرنگار در واشنگتن از «ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا سوال کرد: «با توجه به موضع شما در مورد فلسطین، فلسطینی‌ها باید به کجا مراجعه کنند تا درمورد خواسته‌شان رسیدگی شود؟ به دادگاه‌های اسرائیل؟ به کجا باید شکایت کنند؟» اما جواب واضح و دقیقی دریافت نکرد.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، در گفت‌وگوی تلفنی که اواخر پنجشنبه شب با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی انجام داد، مخالفت دولت بایدن را با تحقیق درمورد جنایات تل آویو تکرار کرد.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای که پس از تماس تلفنی منتشر کرد اعلام کرد: «هریس مخالفت کامل دولت جدید آمریکا با تصمیم دادستان دادگاه کیفری بین المللی دادگاه لاهه را ابراز کرد.»

در اوایل دادرسی دادگاه کیفری بین المللی، هفت کشور-جمهوری چک، مجارستان، آلمان، اتریش، استرالیا، برزیل و اوگاندا- مدارکی را ارائه دادند که استدلال می‌کرد این دادگاه صلاحیت رسیدگی به این موضوع را ندارد. کانادا نیز در گذشته علیه صلاحیت دادگاه لاهه صحبت کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار