ابراز امیدواری روسیه از موفقیت سفر گروسی به تهران

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی ابراز امیدواری کرد که سفر دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران موفقیت‌آمیز باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در پیامی ابراز امیدواری کرد که سفر امروز (شنبه) «رافائل گروسی» دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به تهران موفقیت‌آمیز باشد.

اولیانوف در پیامی توییتری نوشت: «رافائل گروسی امروز برای تعیین پاره‌ای از موارد مربوط به فعالیت‌های ناظران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران خواهد رفت. ما برای هر دو طرف در مذاکرات آرزوی موفقیت می‌کنیم.»

گروسی روز گذشته با انتشار پیامی توییتری گفت: «فردا به تهران سفر می‌کنم تا برای یافتن راه‌حلی قابل توافق و سازگار با قوانین ایران که بتوان اقدامات اساسی در راستای ادامه برنامه راستی‌آزمایی در این کشور را انجام داد، با مقامات ایران دیدار کنم. مشتاقانه خواهان موفقیت در این زمینه هستم و این به نفع همه است.»

هفته گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای سفر هفته آینده رافائل گروسی به ایران را تایید کرد و گفت این سفر با هدف «دستیابی به راه‌حل هسته‌ای میان ایران و آژانس بین‌المللی و حصول توافق برای ادامه بازرسی از سایت‌های هسته‌ای ایران» انجام خواهد شد.

دولت دونالد ترامپ در ماه می سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را به بهانه‌های واهی نقض آن ازسوی ایران زیرپا گذاشت و پس از آن کمپین غیرانسانی فشار حداکثری را با محوریت تروریسم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران به‌راه انداخت. اکنون مسئله برجام و احیای آن از چالش‌های پیش روی دولت جدید آمریکا به ریاست‌جمهوری «جو بایدن» است.

البته روز گذشته یک مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد قدرت‌های اروپایی در تلاش برای تشکیل جلسه‌ای با حضور طرف‌های برجام هستند و اعلام کرد: «تاکنون زمانی برای این جلسه تعیین نشده و هیچ دعوتی صورت نگرفته است. اما تمام قدرت‌های دنیا در تلاش‌اند تا توافق هسته‌ای ایران احیا شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
روسیه هرگز تحمل یک ابر قدرت همسایه را ندارد باید محتاط باشیم با روس ها
آخرین اخبار