انگلیس: ایران باید به پایبندی خود به برجام بازگردد

معاون وزیر خارجه انگلیس مدعی شد ایران باید به تعهداتش به برجام بازگردد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، جیمز کلورلی، معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در اظهاراتی مدعی شد ایران باید به تعهدات و پایبندی‌های خود به توافق هسته‌ای باز گردد.

اظهارات او در حالی بیان می‌شود که دولت بایدن از «مکانیسم ماشه» برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل عقب نشینی کرده است. سرپرست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل به شورای امنیت اطلاع داده که دولت جو بایدن از اقدام دولت پیشین آمریکا برای بازگرداندن تحریم‎‎‎‎‌های سازمان ملل علیه ایران، موسوم به مکانیسم ماشه، صرف نظر کرده است.

همچنین پیشتر نشریه پولیتیکو به نقل از برخی منابع اعلام کرد دستیاران ارشد دولت بایدن به دنبال بررسی امکان بازگشت به توافق هسته‌ای در شکل اصلی و اولیه آن و یا امضای توافقنامه‌ای گسترده‌تر هستند.

پولیتیکو در ادامه اعلام کرد: یکی از بحث‌ها داخل دولت (آمریکا) در خصوص گام‌های بعدی است که آیا هدف بازگشت توافق هسته‌ای اولیه است یا تلاش برای دستیابی توافقی گسترده‌تر از ابتداست. یک توافق گسترده‌تر می‌تواند شامل جنبه‌های غیر هسته‌ای مانند برنامه موشک‌های بالستیک ایرانی و یا بند‌هایی باشد که از توافق اصلی (و اولیه) طولانی‌تر بوده و یا دائمی باشد.

ساعاتی پیش، وزیر خارجه کشورمان در حساب توییتری خود در واکنش به عقب نشینی آمریکا از مکانیسم ماشه نوشت: آمریکا اذعان کرد که ادعا‌های پامپئو درباره قطعنامه ٢٢٣١ هیچ اعتبار قانونی ندارد. ما هم موافق هستیم. آمریکا باید در پایبندی به قطعنامه ٢٢٣١، تمام تحریم‌هایی که توسط ترامپ احیا و بازاعمال شده بود را بی قید و شرط و به‌صورت مؤثر بردارد، بعد از آن، ما فوراً تمام اقدامات اصلاحی (کاهش تعهدات) را به عقب برمی‌گردانیم.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
زمان قلدری تمام شده بالاتر از سیاهی رنگی نیست از مردم آزاده ومسئولین می خواهیم با صدای واحد با آنها صحبت نمایند تا پیروزی راهی نیست آقای روحانی هم کمی صبر پیشه نماید ان شا الله به خواست مهدی فاطمه بهار نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۲:۳۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
انگلیس فرانسه المان باید به پایبندی خود به برجام بازگردند جواب اروپا اینه جهت اطلاع وزارت خارجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
کدوم برجام؟؟؟؟؟؟
شما که کار یانجام ندادید
فقط ایران انجام داد
واقعاً کدوم برجام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
اینا رو ببین!!! کروناشون زده به مخشون هذیون میگنن!!!
کاش یکی هم می پرسید منظورت دقیقا کدوم تعهد و پایبندیه؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
روباه پبر هم برای ما تعیین تکلیف میکنه آن موقع که امریکا از برجام خارج شد و ظالمانه ترین تحریمها را علیه ملت ایران وضع کرد کجا بودی حتی دارو را تحریم کرد و شما راه آمریکا را ادامه دادین شما ها انسان نیستین که بتوانید خوب و بد را از هم تمیز دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
ایران قدرتمند ،ایران مستقل ، شکوفایی و پیشرفت خود را با چراغ راه خود (( " شهدا و ولایت فقیه " )) ادامه خواهد داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
چطور ما باید ولی شما شاید و اما اگر و راستی آزمایی!؟ مگه تو این چند سال چه کردید جز ، شعار و کمک به تحریم های ترامپ که تازه از ایشان حال خوشی نداشتید ، یره عمو یره ، بازی تمام شد ، شطرنج بازی حکت میخواهد نه شعار و ریخت حق به جانب ، ریخت واقعی شما نمایان شده ، یک عده کشور های برده آمریکا و صهیونیست هستید و فقط شعار آزادی میدهید ولی تا خر خره در غل و زنجیر استعمار واستثمار هستید
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
انگلیس جان کلا توافقی وجود نداره که یه ایقاعی بود به وسیله آقای روحانی و ظریف ایجاد شد ، کدوم توافق؟
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
اونی که از توافق هسته ای خارج شده آمریکاست ، اونی که نتونسته برای بی اثر کردن تحریما کاری کنه انگلیس و فرانسه و المانه اونوقت ایران باید به کدوم توافق برگرده؟توافق یک طرفه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
فقط تحریم های اعمال شده ترامپ نیست، بلکه بایستی تحریم های قبلی را هم عملا بردارند
آخرین اخبار