ادعای وزارت دادگستری آمریکا: هکر‌های کره شمالی قصد سرقت ۱.۳ میلیارد دلار ارز‌های دیجیتال را داشتند

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد سه هکر کره شمالی قصد داشته اند ۱.۳ میلیارد دلار را به سرقت ببرند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه گاردین، وزارت دادگستری آمریکا مدعی شد سه هکر کره شمالی که از مقامات اطلاعات نظامی این کشور بوده اند، با حملات سایبری تصمیم داشته اند تا ۱.۳ میلیون دلارارز‌های دیجیتال و ارز‌های معمولی را از بانک‌ها و برخی طرف‌های دیگر به سرقت ببرند.

دستیار دادستان کل آمریکا در امور امنیت ملی در بیانیه مدعی شد: عاملان کره شمالی با استفاده از کیبرد به جای اسلحه، کیف پول‌های دیجیتال را را به جای گونی‌های پول به سرقت می‌برند. این اقدام، پیشروترین سرقت از بانک به شمار می‌رود.

بر اساس ادعای وزارت دادگستری آمریکا، این هکر‌ها نرم افزار‌های مضر ارز‌های دیجیتالی ایجاد می‌کرده اند که در کامپیوتر‌های افراد قربانی، در‌های پشتی ایجاد می‌کرده و باعث هک شدن شرکت‌های بازرایابی و ارز‌های دیجیتالمانند بیت کوین می‌شده است.

وزارت دادگستری آمریکا همچنین این ۳ هکر کره شمالی را به همکاری با دستگاه‌های های اطلاعاتی کره شمالی متهم کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا افزود: این هکر‌ها مسئول فعالیت‌های مجرمانه از جمله حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز در سال ۲۰۱۴ هستند. وزارت دادگستری آمریکا همچنین این ۳ هکر کره شمالی را به مشارکت در ساخت و تولید بدافزار WannaCry ۲.۰ متهم کرده است که در سال ۲۰۱۷ لطمه و ضربه شدیدی را به سرویس ملی بهداشت و درمان انگلیس وارد کرد.

در کیفرخواست وزارت دادگستری آمریکا آمده است: این ۳ برنامه نویس و هکر کره شمالی مسئول نفوذ و هک بانک‌های مختلفی در جنوب و جنوب شرق آسیا، مکزیک و آفریقا هستند، آن هم از طریق نفوذ به شبکه‌های موسسات مالی و سوء استفاده از پروتکل‌های سوئیفت برای سرقت پول و ارز‌های دیجیتال.

سازمان ملل نیز پیشتر و در گزارش خود در سال ۲۰۱۹  کره شمالی را به سودجویی از طریق فعالیت‌های هکری متهم کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار