اظهار بی‌اطلاعی کرملین از مذاکرات آلمان و آمریکا درباره نورد استریم ۲

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نسبت به مذاکرات آلمان و آمریکا بر سر پروژه نورد استریم ۲ اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد مسکو از مذاکرات گزارش شده میان برلین و واشنگتن در خصوص پروژه خط لوله نورد استریم ۲ بی اطلاع است.

دیمیتری پسکوف روز پنج شنبه اعلام کرد ما در مورد این مذاکرات چیزی نمی‌دانیم. آنچه می‌دانیم این است که همکاران آلمانی ما به طور مکرر در مورد لزوم تکمیل این پروژه صحبت کرده اند.

سخنگوی کرملین یادآور شد که پروژه نورد استریم هیچ ارتباطی با تأمین انرژی ایالات متحده ندارد بلکه بر روی منابع اروپایی به ویژه با در نظر گرفتن تغییر اوضاع تمرکز دارد.

قانون گذاران آمریکایی از دولت جو بایدن می‌خواهند که تحریم‌هایی را برای جلوگیری از ساخت و ساز نورد استریم ۲ اعمال کند. از سویی دولت آلمان رسما مذاکره با آمریکا در خصوص نورد استریم ۲ را تأیید نکرده است. اما یک منبع آگاه پیش از این اعلام کرده بود در حال حاضر آژانس‌های دولتی دو کشور در حال بحث و رایزنی در این خصوص هستند.

نشریه وال استریت ژورنال نیز اوایل این هفته به نقل از منبعی ناشناس گزارش داد که دولت آمریکا در مورد آینده پروژه نورد استریم ۲ با برلین در حال مذاکره است و واشنگتن نیز تحریم‌هایی را برای شرکت‌های درگیر در ساخت پروژه خط لوله نورد استریم ۲ در نظر گرفته است.

سخنگوی کاخ سفید اخیرا در نشست خبری درباره پروژه خط لوله گاز روسیه به اروپا (نورد استریم ۲) گفت: موضع ما صریح بیان شده و تغییر هم نکرده است. رئیس جمهور بایدن به روشنی گفته که نورد استریم ۲ توافقنامه‌ بدی است، زیرا در اروپا دودستگی به وجود می‌آورد.

در آن سوی ماجرا، مقامات آلمان با وجود فشار و تحریم آمریکا علیه احداث خط لوله گاز موسوم به نورد استریم ۲ همچنان بر تکمیل این طرح تاکید دارند. سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان با اشاره به طولانی بودن فشار‌های آمریکا گفت: مواضع آلمان درباره احداث این خط لوله تغییری نکرده است.

خط لوله نورد استریم ۲ به طول ۱۲۲۰ کیلومتر گاز را از روسیه و از طریق دریای بالتیک به شمال آلمان و سپس به کل اروپا منتقل می‌کند. آمریکا احداث این خط لوله را سبب وابستگی اروپا به انرژی روسیه می‌داند و از ابتدا با آن مخالفت کرده است. اختلاف برلین و واشنگتن بر سر نورد استریم ۲ تنها به دولت ترامپ محدود نمی‌شود بلکه بایدن نیز پیش‌تر، از آن به عنوان یک معامله بد یاد کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار