انگلیس روسیه را تهدید به مسدود کردن دارایی‌هایش کرد

معاون وزیر خارجه انگلیس هشدار داد در صورت مشاهده هر تهدیدی از سوی روسیه، دارایی‌‌های این کشور را مسدود خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، معاون وزیر خارجه انگلیس هشدار داد در صورت مشاهده هر تهدیدی، دارایی‌های روسیه مسدود خواهد شد. 

در چند سال گذشته لندن به اتهامات مختلف مجازات و اقدامات تهدید آمیزی علیه روسیه به کار برده، اما هرگز شواهد محکمی را در حمایت از این ادعا‌ها ارائه نداده است.

وندی مورتون، معاون وزیر خارجه پارلمان انگلیس اظهار کرد مقامات انگلیس در صورت یافتن شواهدی مبنی بر استفاده از  دارایی‌های روسیه برای تهدید جان یا مال انگلیس، همه آن‌ها را مسدود خواهند کرد.

او همچنین گفت لندن هرگونه تحریم بیشتر علیه روسیه را در مورد بازداشت الکسی ناوالنی تحت «بررسی مداوم» حفظ می‌کند، اما از توضیح جزئیات خودداری کرد.

معاون وزیر خارجه انگلیس همچنین از ادامه ساخت خط لوله نورد استریم ۲ ابراز نگرانی کرد و افزود ممکن است این پروژه به نوعی امنیت انرژی اروپا را تضعیف کرده و اوکراین را از منافع سودآور حاصل از حمل و نقل گاز روسیه محروم کند.

اظهارات این مقام انگلیسی مدت‌ها پس از آن صورت گرفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به شرکای اروپایی در پروژه خط لوله فراملی اطمینان داد که سیستم حمل و نقل گاز اوکراین تا زمانی که استفاده از آن از نظر اقتصادی مناسب باشد، حفظ خواهد شد. 

در گذشته انگلیس اقدامات دیگری را علیه روسیه بر اساس اتهامات غیرمستند انجام داده است. لندن کرملین را به سازماندهی مسمومیت ادعایی سرگئی اسکریپال و دخترش یولیا، جاسوس سابق روسی در مارس ۲۰۱۸ متهم کرد. در آن زمان، لندن ادعا کرد که مسکو با اقدامات ادعایی خود جان شهروندانش را به خطر انداخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار