آمریکا به دنبال انجام گفتگو‌های داخلی درباره تحریم‌های پروژه نورد استریم ۲

گزارش‌ها حاکی از آن است که واشنگتن در حال انجام گفتگو‌های داخلی به منظور لغو تحریم‌ها در مورد نورد استریم ۲ است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  اسپوتنیک، گفته می‌شود با از سرگیری لوله گذاری طرف روسی در پروژه نورد استریم ۲، آمریکا به دنبال انجام گفتگو‌های داخلی در مورد تحریم‌های مربوط به این پروژه است.

واشنگتن دو بار تحریم پروژه زیرساخت انرژی ۱۰.۵ میلیارد دلاری روسیه و اروپا را در دستور کار خود قرار داده و متحدان اروپای غربی خود را با محدودیت‌های ثانویه تهدید کرده است. برلین ایده تحریم‌های فراملی را رد کرده است، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمالا با دولت بایدن در مورد امتیازات احتمالی مذاکره کند.

روزنامه «هندلزبلات» به نقل از مقامات و منابع موجود در محافل دولتی گزارش داد که آلمان و آمریکا هنوز مذاکرات مستقیم درباره نورد استریم ۲ را آغاز نکرده‌اند.

این روزنامه می‌گوید دلیل اصلی اینکه مذاکرات هنوز آغاز نشده است این است که هنوز پست‌های کلیدی در واشنگتن پر نشده‌اند. هندلزبلات همچنین گزارش داد که بحث‌های داخلی در طرف آمریکایی آغاز شده است. گفته می‌شود که وزارت امور خارجه، خزانه داری و انرژی در حال گفتگو با رهبری شورای امنیت ملی هستند تا نحوه کار را تعیین کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در میان گزارش‌ها مبنی بر از سرگیری فعالیت یک کشتی لوله گذاری روسی، به هندلزبلات گفت واشنگتن در حال نظارت بر رویدادهاست و این امر قابل اجرا بودن تحریم‌ها را در میان هرگونه تلاش برای اتمام یا تایید پروژه تعیین می‌کند.

او این تحریم‌ها را یکی از ابزار‌های مهم خواند و گفت آمریکا برای تقویت امنیت اروپا و محافظت از آن در برابر رفتار‌های غارتگرانه از نزدیک با متحدان و شرکای ما همکاری می‌کند.

گفته می‌شود آمریکا آمادگی برای لغو تحریم‌ها علیه نورد استریم ۲ در صورت تحقق برخی شرایط را نشان داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار