سفر رئیس دستگاه قضا به بغداد زمینه تبادلات ۲۰ میلیارد دلاری را فراهم کرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با سفر رئیس قوه قضائیه به بغداد ظرفیت تبادلات ما با عراق به مرز ۲۰ میلیون دلار رسید.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضائیه به عراق و توافقات قضایی و اقتصادی صورت گرفته پیرو این سفر، گفت: ابتدا باید تاکید کنم استقبال مسئولان عراقی از آیت‌الله رئیسی بی‌سابقه و گویای عمق روابط ایران و عراق بود.

وی تأکید کرد: حتی پیرو این سفر رؤسای قبایل عراقی ضیافت‌هایی را ترتیب دادند و از رئیس قوه قضاییه استقبال کردند که در نوع خود کم نظیر بود.

این نماینده مجلس با اشاره به توافقات فی مابین در زمینه مسائل اقتصادی اظهار کرد: بخشی از تبادلات تجاری ما با کشور عراق به حوزه‌های قضایی معطوف می‌شود تا اگر اختلافات و مشکلاتی به وجود آمد اطاله دادرسی در این مباحث طولانی نشود و به سرعت این موارد قابل حل و فصل باشد لذا این مسئله یکی از مهم‌ترین توافقات صورت گرفته در این سفر بود.

حسینی‌کیا تاکید کرد: این ظرفیت وجود دارد که میزان تبادلات ما با عراق به مرز ۲۰ میلیون دلار هم برسد که با سفر رئیس قوه قضائیه بخش مقدماتی این مهم فراهم شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید تبادلات اقتصادی خوبی با عراق رقم بزنیم تصریح کرد: ما باید در همه حوزه‌های موجود این تبادلات را دنبال کنیم به عنوان مثال ما می‌توانیم در حوزه‌هایی نظیر حوزه معادن و بخش کشاورزی دست به صادرات بزنیم که البته همه این موارد نیازمند تسهیل در صادرات است.

وی با بیان اینکه سفر آقای رئیسی به عراق گام بزرگی در تبادلات اقتصادی و قضایی دو کشور رقم زد، اظهار کرد: به نظرم استقبال صورت گرفته و توافقات انجام شده، نوید خوبی برای همکاری دو کشور در آینده می‌دهد این سفر  امید دشمنانی که می‌کوشند روابط دو کشور را تخریب کنند، ناامید کرد، همچنین این سفر حائز پیامی بر جریان غرب‌گرای ایران داشت که پیوند ایران و عراق ناگسستنی است. این سفر نشان داد ظرفیت‌های فراوانی برای تعمیق روابط دو کشور وجود دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به کسوت روحانیت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و ارادت مردم عراق به لباس روحانیت گفت: این سفر به نوعی یادآور زمانی بود که حضرت امام خمینی (ره) در عراق بود و مورد استقبال بی‌نظیر عراقی‌ها قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار