نحوه احداث هتل در بوستان‌های جنگلی تهران اعلام شد

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران پیرامون ساخت هتل جنگلی توضیحاتی ارائه کرد.

نوید خاصه‌باف؛ مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران پیرامون طرح ساخت هتل جنگلی اظهار کرد: در ساخت هتل کوهستان هیچ گودبرداری صورت نخواهد گرفت و با سازه‌های سبک کلبه‌هایی ساخته خواهد شد تا بافت جنگل احیا شود. 

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در مورد ساخت هتل جنگلی توضیح داد: حفظ محیط زیست اولویت اول ماست. کلبه‌های جنگلی ساخته خواهد شد که امکانات اقامتی ۵ ستاره را خواهد داشت، البته این طرح در حال مطالعه است و مشاور باید بررسی کامل را انجام دهد که چگونه طرح پیاده شود که هیچ آسیبی به جنگل و بوستان‌های جنگلی وارد نشود. 

خاصه‌باف با اشاره به اینکه با حضور سرمایه‌گذار و ورود مردم، هم کمبود سرانه اقامتی جبران می‌شود و هم به واسطه گردش اقتصادی، سرمایه‌گذار هزینه نگه‌داشت جنگل را هم متقبل خواهد شد، ادامه داد: به طور مثال در بوستان چیتگر، فضا‌هایی که در قالب باشگاه‌های اسب‌سواری فعالیت می‌کنند، به دلیل وجود سرمایه‌گذار، درختان آن وضعیت بهتری نسبت به بقیه بوستان دارند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با بیان اینکه هر زمان که طرح آماده شد در اختیار رسانه‌ها و شهروندان قرار خواهد گرفت تا نقطه نظرات خود را عنوان کنند، افزود: هر بوستان در ماه چند ده میلیارد تومان هزینه نگه‌داشت دارد و به دلیل نبود بودجه مناسب ممکن است آسیب ببینند. ما به موضوع بقا، احیا و توسعه می‌اندیشیم و پایبندیم. بوستان‌های جنگلی با این روش سرمایه‌گذاری حفظ خواهد شد.

وی تصریح کرد: فردی که برای سرمایه‌گذاری بر روی زیستگاه بومی اعلام آمادگی کرده و در حال مطالعه است، داخلی است و نمونه آن را در چند جای کشور که با موافقت محیط زیست در حال طراحی دارد. قرار است برای جانمایی‌هایی که ما به آنها اعلام می‌کنیم، طرح ارائه کنند و سپس بر روی طرح با نهاد‌های مختلف صحبت خواهیم کرد.

خاصه‌باف تصریح کرد: شرکتی که اعلام سرمایه‌گذاری کرده، تمام موارد مشابه از قاره آمریکا تا شرق آسیا را مطالعه کرده و با خاک، اقلیم و بافت ایران و بافت تهران همگام‌سازی کرده است.

منبع: تسنیم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
هزاران درخت کاج به باد فنا رفت
آخرین اخبار