واکنش عربستان به توقف حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی در جنگ یمن

عادل الجبیر در واکنش به تصمیم آمریکا در توقف حمایت از ائتلاف سعودی در جنگ یمن مدعی همکاری برای حل درگیری‌ها شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «عادل جبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه عربستان، امروز (جمعه) به تصمیم «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر توقف حمایت واشنگتن از عملیات ائتلاف عربی در یمن واکنش نشان داد.

الجبیر در توییتی نوشت: سخنان جو بایدن تاریخی و تاکیدی بر پایبندی آمریکا به همکاری با دوستان و متحدان برای حل درگیری‌ها و تعامل با چالش‌ها بود.

او افزود: ما به همکاری با دوستانمان در آمریکا برای پایان دادن به درگیری‌ها و مقابله با چالش‌ها که از هفت دهه قبل ادامه دارد، چشم دوخته ایم.

این مقام سعودی مدعی شد: کشور‌های ما در آزادسازی کویت، مبارزه با القاعده در یمن و داعش در سوریه خون دادند و ما به همکاری با هم در برابر دشمنان مشترکمان ادامه خواهیم داد.

جو بایدن در اولین سخنرانی خود درباره سیاست خارجی آمریکا که در مقر وزارت خارجه این کشور در واشنگتن برگزار شد، گفته بود که آمریکا به حمایت از عملیات ائتلاف تحت فرماندهی سعودی در یمن پایان خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه جنگ در یمن باید متوقف شود، اعلام کرد که واشنگتن به حمایت از عربستان سعودی و کمک به این کشور برای دفاع از حاکمیت و تمامیت خود ادامه خواهد داد.

این در حالی است که از سال ۲۰۱۵ آل سعود و امارات متحده عربی با حمایت آمریکا تحت ائتلافی متجاوز اقدام به آغاز جنگ علیه یمن، فقیرترین کشور عربی کرده اند. این تجاوز تاکنون ده‌ها هزار کشته و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشته است. در این میان، جنبش مردمی انصارالله یمن تنها گروهی است که موفق شده است در مقابل تجاوزگری‌های رژیم سعودی مقاومت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
وهابی حامی تروریست میگوید با داعش و القاعده مبارزه کرده است.لعنت بر هر دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۴۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
امریکا از شما بعنوان گاو شیر ه نام میبره // اوخت شما از امریکا بعنوان دوست نام میبری ؟؟// دوستی شما مثل دوستی یه گاو شیرده با صاحبش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
یعنی حرف عادل الجبیر مصداق بارز «تُف سربالا» هستش.
آخرین اخبار