محمدعلی الحوثی: یمنی‌ها فریب ادعا‌های بایدن را نمی‌خورند

عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد بدون لغو محاصره یمن، یمنی‌ها فریب ادعا‌های رئیس جمهور آمریکا را نمی‌خورند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در پیامی توییتری در واکنش به ادعای قطع حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی برای توقف حملات به یمن تاکید کرد که یمنی‌ها فریب این ادعا‌ها را در هیچ شکل آن نمی‌خورند.

 محمد علی الحوثی در پیام خود نوشت: «هر اقدامی که به محاصره یمن پایان ندهد، مورد توجه نخواهد بود.»

عضو شورای عالی سیاسی یمن افزود: «ما جزو کسانی نیستیم که از حرف‌ها به هر شکلی که بیان شوند فریب بخوریم.»

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن صلح در این کشور را در گرو توقف کامل حملات و لغو محاصره مردم یمن دانست و گفت موشک‌های یمن برای دفاع از یمن است.

پیش از این «حمید عاصم»، از مقامات ارشد انصارالله ابراز امیدواری کرده بود که این اقدام آغازی برای تصمیم‌ها در راستای توقف جنگ در یمن باشد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در وزارت خارجه این کشور مدعی شد که آمریکا حمایت های خود از عربستان در جنگ یمن از جمله فروش تسلیحات به این کشور را متوقف خواهد کرد.

پیش از این نیز تیموتی لندرکینگ به‌عنوان نماینده جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای خاتمه دادن به اوضاع بحرانی در یمن منصوب شد.

این در حالی است که از سال ۲۰۱۵ آل سعود و امارات متحده عربی با حمایت آمریکا تحت ائتلافی متجاوز اقدام به آغاز جنگ علیه یمن، فقیرترین کشور عربی کرده اند. این تجاوز تاکنون ده‌ها هزار کشته و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشته است. در این میان، جنبش مردمی انصارالله یمن تنها گروهی است که موفق شده است در مقابل تجاوزگری‌های رژیم سعودی مقاومت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
reza
۱۰:۴۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
حمایت از قطع حملات عربستان و ائتلاف عربی به کشور یمن؟؟؟؟؟ یا تبدیل جنگ سخت افزاری و مرئی به جنگ تمام عیار هوشمند و نامرئی؟؟؟؟؟با پنبه سر بریدن؟؟
قطع فروش 760میلیون دلاری تسلیحات به عربستان؟؟؟؟ یا اخذ همین مبلغ حتی بیشتر از طریق پرونده های مربوط به 11سپتامبر و جمال خاشخچی و اعدام شیخ نمر و سیاسیون دربند عربستانی ......شیوه دوشیدن و شیردهی عوض خواهد شد و گرنه به هر بهانه ای همین مبلغ از پترودلارهای عربستان و دیگر گاوان مرتجع عرب منطقه کسب خواهد شد شاید حتی بیشتر چونکه اقتصاد ورشکسته و نرخ بیکاری و فقر و بی خانمانی حاصل از سیل و آتش سوزی و طوفان و گردباد به ارث مانده از ترامپ بطور شدیدی به پترودلارهای گاوان شیرده نیازمند است.....حتی اگر هیچکدام از این موارد مورد اشاره را در نظر نگیریم همین پابرهنگان تحت محاصره ائتلاف عربی عربستان آل سقوط و متحدانش که از طرف تمام قدرت های اروپائی و آمریکا پشتیبانی تسلیحاتی میشوند چنان پس از 6سال جنگ نابرابر بسوی مرزهای عربستان در حال پیشروی هستند که میرود تا ریاض را تحت الشعاع جدی حملات توپخانه ای و موشکی خود قرار دهند پس باید حامی اصلی تسلیحاتی عربستان برای حفظ این گاو شیرده خودش کاری بکند بنابراین بازی با کلمات و لفاظی سیاسی را شروع کرده این جماعت تعهدات بین المللی و کنوانسیون های جهانی و حتی قطع نامه های شورای امنیت را نیز بی پروا نقض میکنند بعبارتی چگونه؟؟ انصارالله یمن به این وعده های مزورانه و سراسر ریاکاری و منافقانه دل ببندند؟؟؟
آخرین اخبار