تاکید آمریکا بر مقابله جدی با اقدامات روسیه

مشاور امنیت ملی آمریکا از تصمیم جدی دولت بایدن برای مقابله با اقدامات مسکو خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد دولت بایدن در مقابله جدی با روسیه مصمم است، اما از تعامل هم رویگردان نیست.

بر این اساس، سالیوان در نشستی خبری در جمع خبرنگاران در کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره سیاست آمریکا درباره روسیه گفت: برخلاف دولت ترامپ، ما گام‌هایی را برخواهیم داشت تا روسیه را در قبال طیفی از فعالیت‌هایش پاسخگو کنیم. دخالت در روند دموکراسی در آمریکا از جمله این اقدامات روسیه است. این اقدامات، شامل مسموم کردن شهروندان در خاک اروپا با تسلیحات شیمیایی است. این اقدامات شامل هک‌ها و حملات (سایبری) است که به آن‌ها اشاره می‌شود (حمله سایبری اخیر به آمریکا).

وی تاکید کرد: موارد متعدد دیگری نیز در این زمره قرار می‌گیرند. ما معتقدیم تحمیل کردن این هزینه‌ها و عواقب بر رفتار‌های آتی روسیه تاثیر خواهد گذاشت. اما اینکه آیا این کار‌های ما سبب خواهد شد ولادیمیر پوتین از همه کار‌هایی دست بکشد که ما دوست نداریم، بی تردید پاسخ منفی است. اما آیا معتقدیم که ما قادر خواهیم بود مواضع قاطع‌تر و موثرتری در مقابله با تجاوز‌ها و رفتار‌های بد روسیه اتخاذ کنیم، بی تردید پاسخ مثبت است.

سالیوان گفت: درعین حال، می‌خواهم تاکید کنم که این سخن به معنای منتفی کردن امکان همکاری با روسیه در مواقعی نیست که این کار به نفعمان باشد. ما می‌توانیم هم راه برویم و هم آدامس بجویم! (هر دو کار را با هم انجام دهیم). تمدید پیمان استارت جدید برای محدود نگاه داشته شدن اشاعه هسته‌ای به شدت در راستای منافع امنیت ملی آمریکاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار