انتخابات آمریکا؛ روسیه: موضعگیری واشنگتن می‌تواند بر روابط با مسکو تاثیر بگذارد

عضو شورای فدرال روسیه اعلام کرد که اگر آمریکا از اتهام‌زنی علیه مسکو درباره مداخله در انتخابات دست بردارد، روابط دو کشور بسیار تغییر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «کنستانتین کوساتشوف» رئیس کمیته بین‌الملل مجلس فدرال روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که روابط مسکو و واشنگتن به رئیس جمهور آینده آمریکا وابسته نیست بلکه به توقف اتهام‌زنی‌های این کشور علیه روسیه به مداخله در انتخابات مرتبط است.

او گفت: اگر آمریکا از اتهام‌زنی علیه مسکو درباره مداخله در انتخابات دست بردارد، تغییرات بسیاری در روابط دو کشور، بدون در نظر گرفتن اینکه کدام نامزد پیروز خواهد شد، ایجاد خواهد شد.

این مسئول روسی افزود: اگر اتهام مداخله روسیه در انتخابات آمریکا از سیاست خارجی این کشور حذف شود، مواضع دیگری برای رئیس جمهور منتخب اهمیت خواهد یافت و در برخی موارد موضوع چین اهمیت بیشتر یا کمتری نسبت به ایران پیدا خواهد کرد.

او تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که سیاست کاخ سفید در برابر روسیه در سال‌های اخیر بیشتر تحت تاثیر فضای کنگره بود تا دستورات رئیس جمهور. اگر اعضای کنگره درک کنند که روسیه منبع مشکلات کنونی آمریکا نیست، امور بسیاری تغییر خواهد کرد و این مسئله کوچکی نیست و می‌تواند ارتباط با هر دولتی در کاخ سفید را ممکن کند.

رئیس کمیته بین‌الملل مجلس فدرال روسیه در پایان تاکید کرد که هم اکنون وقت آن رسیده است که آمریکا به سیاست عاقلانه‌ای که همیشه از آن حمایت می‌کنیم و به دنبال آن هستیم، بازگردد.

پنجاه و یکمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با رقابت تنگاتنگ دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی از حزب جمهوری خواه و جو بایدن، نامزد حزب دموکرات سوم نوامبر در سراسر آمریکا برگزار و هم اکنون در حال شمارش آرا هستند و نتیجه قطعی مشخص نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار