واکنش فرمانده سنتکام به گزارش نیویورک تایمز درباره رابطه روسیه و طالبان

فرانک مک‌کنزی در واکنش به گزارش ادعایی نیویورک تایمز درباره پیشنهاد مالی روسیه به طالبان برای کشتن نظامیان آمریکا اعلام کرد اطلاعات ارائه شده به قدر کافی قوی نبودند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، «فرانک مک‌کنزی»، فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه (سنتکام)، در نشست خبری حین پرواز به منطقه غرب آسیا به گزارش روزنامه نیویورک تایمز درباره کمک‌ها مالی روسیه به طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی واکنش نشان داد.

او گفت اطلاعات ارائه شده در گزارش نیویورک‌تایمز، به قدری محکم و قوی نبود که در دادگاه ارائه شود.

این فرمانده آمریکایی با اشاره به اطلاعات منتشر شده درباره کمک ‌مالی مسکو به طالبان گفت: «این اطلاعات برای من اثبات نشد. البته به قدری اثبات شد که نگرانم کند. اما به اندازه کافی برای ارائه شدن در دادگاه نبود.»

این اولین باری است که یک مقام پنتاگون به سوالاتی درباره مسائل اطلاعاتی آمریکا و دخالت‌های روسیه پاسخ می‌دهد.

او با بیان آنکه مطمئن نیست کمک مالی روس‌ها به کشته شدن نظامیان آمریکایی در افغانستان منجر شده باشد افزود: «من فرمانده‌ای میدانی هستم و این مسئله برایم نگرانی بسیاری به همراه دارد. در هر صورت، ما در همه حال اقدامات جدی محافظتی را در افغانستان اتخاذ می‌کنیم.»


بیشتر بخوانید


پیش از این روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز بارها با انتشار داده‌های الکترونیکی بر ادعای خود در خصوص اقدام روسیه در تامین مالی طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان تاکید کرده است.

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با استناد به منابع ناشناس گزارش داده است که مقامات ارشد کاخ سفید از این اطلاعات طبقه‌بندی شده مبنی بر این که روسیه در اوایل ۲۰۱۹ برای قتل سربازان آمریکایی رشوه داده است (!) آگاه بودند.

اما این مسئله به کرات از سوی مقامات آمریکایی رد شده است.

دونالد ترامپ نیز با رد گزارش نیویورک تایمز مبنی بر اینکه او در جریان اطلاعاتی درباره گزارش‌های مربوط به حملات ادعایی به سربازان آمریکایی در افغانستان با حمایت روسیه در سال گذشته قرار گرفته‏، از خود دفاع کرده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار