قالیباف مطرح کرد؛

ریشه مشکلات امروز فاصله گرفتن از خط اصیل انقلاب است/ بستن دست مردم با زنجیر بروکراسی‌های اداری

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ریشه مشکلات امروز جامعه ما، فاصله گرفتن از حرف‌ها و خط امام و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سی و نهمین جلسه شورای عالی استان‌ها که صبح امروز (پنجشنبه شانزدهم بهمن ماه) برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر و میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: این ایام عزیز و یاد امام و شهدا را امامی که جز در راه خدا گامی برنداشت و جز برای خدا کلامی نگفت گرامی می‌داریم، بدون شک امام و شهدا نقطه آغازین تحولی بزرگ و عظیم در این مقطع از تاریخ بودند.

وی ادامه داد: امام راحل توانستند باعث احیای مجدد اسلام شوند، ایشان و شهدا عزت برای مسلمانان به دست آوردند و اگر در گام دوم مقام معظم رهبری از ویژگی‌های انقلاب نام می‌برند و از دو قطبی بین اسلام و استکبار یاد می‌کنند و اگر اکنون مبارزه حق علیه باطل را در جوامع اسلامی و آزادگان جهان را در سراسر این کره خاکی می‌بینیم، به برکت امام و خون شهدا و انقلاب اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ظلم است که امام را در چند جمله تعریف کنیم و فقط در چند کلمه از ایشان تمجید کنیم و عکس امام را بگذاریم، چراکه راه امام شاخصه‌های متعددی داشت، ایشان خدا باور بودند و وقتی حضرت امام فرمودند "جمهوری اسلامی نه یک کلام بیشتر و نه یک کلام کمتر"، یعنی هم باور‌ها و اسلام موضوعیت دارد و هم مردم و این دو هستند که پایه‌های اصلی راه و اندیشه امام هستند.

قالیباف با اشاره به ویژگی‌های امام راحل گفت: ایشان خودباور بودند و اگر گفتند ما می‌توانیم یعنی اگر مبتنی بر این حرکت کنیم، موفق هستیم، در سنت‌های الهی غوغا سالاران و مستکبران جایگاهی ندارد.

وی بیان کرد: اگر امروز در کشور شاهد چالش‌ها و مشکلاتی هستیم و این مسائل در زندگی روزمره مردم باعث سختی و مشقت شده، به این علت است که از خداباوری و مردم باوری و از اندیشه امام و میراث شهدا و خط اصیل انقلاب فاصله گرفته ایم و ریشه مشکلات اینجاست.


بیشتر بخوانید


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: ابتدایی‌ترین قواعد جنگ می‌گوید حداقل سه برابر دشمنی که بر تو هجمه وارد کرده است، نیازمند نیرو و امکانات هستی، اما در دوران دفاع مقدس ما یک دهم آن امکانات را هم نداشتیم و با هر معادله‌ای که حساب کنیم و با تجربه بشری محکوم به شکست بودیم، اما در این شرایط انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

قالیباف گفت: درحالی که ایران پاتوق آمریکا بود، انقلاب به پیروزی رسید و تنها زمانی که جبهه غرب و شرق به نیروی بعث عراق کمک کردند، در دوران انقلاب بود از اتحاد جماهیر شوروی تا دولت‌های غربی و عربی همه به عراق کمک می‌کردند و در زمانی که هر دو اردوگاه مقابل ایران ایستادند، اما نتیجه آن پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ بود و اکنون صدام و حزب بعث وجود ندارد.

وی با اشاره به حوزه مدیریت و صنعت گفت: در حال حاضر ایران در برخی از حوزه‌های صنعت دفاعی بدون شک جزء ۵ کشور اول دنیا و در برخی دیگر جزء ۱۰ کشور اول دنیا است، امروز در حوزه هوا فضا جزء کشور‌هایی هستیم که ماهواره با توان ۱۰۰ درصد داخلی در مدار قرار می‌دهیم و صنعت دفاعی امروز از علم و مدیریت دانش از داخل کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به زندگی مردم گفت: اگر مردم امروز در صف تهیه مرغ اذیت می‌شوند و ارزش پول ملی ما کاهش پیدا می‌کند، به جای اینکه آن تقویت شود، حرف‌های غیر واقعی زده می‌شود و ریشه اش فاصله گرفتن از حرف‌ها و خط امام و انقلاب است.

قالیباف ادامه داد: ما به جوانان خود باور نداریم و هرچه را در کشور داریم متأسفانه از دشمنان طلب می‌کنیم، هم در اندیشه کج اندیشی داریم و هم در مدیریت سوء مدیریت داریم، چرا اکنون که ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد وجود دارد با زمانی که ۱۵ میلیارد تومان درآمد وجود داشت تفاوتی نمی‌بینیم.

وی تصریح کرد: امروز دو قطبی عدم باور به انقلاب با باور به دلبستن به دشمنان وجود دارد و این‌ها ریشه مشکلات ما است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش شورا‌ها در قانون اساسی گفت: راه امام بعد از خداباوری مردم باوری بود، در قانون اساسی که میثاق ملی همه ما است و تبلور عزت ایرانی، افتخار ایرانی و ارزش‌های دینی ما است، ۷ اصل خاص شورا‌های شهر و روستا است و بعد از قوا به این شورا‌ها توجه شده است، اما آیا درست است امروز کاری کوچک که مقیاس کم دارد تا کاری بزرگ در مقیاس حکومتی در قوا مورد بحث قرار گیرد و از نظر من این راه درست کشورداری نیست.

وی ادامه داد: امروز حل بسیاری از مشکلات کشور باید در حکمرانی‌های محلی باشد و قانون اساسی این ظرفیت را تبیین کرده است، لذا باید اجازه دهیم مردم در تصمیم گیری‌های خود نقش آفرین باشند و در مشکلات تصمیم گیری داشته باشند.

قالیباف گفت: اساس انقلاب اسلامی مشارکت مردم است، در دوران کرونا به جایی رسیدیم که روزانه ۵۰۰ نفر کشته می‌دادیم، اما با مدیریت مردم و ورود بسیج با نقش و مشارکت مردم توانستیم این موضوع را کنترل کنیم و به تعداد کشته دو رقمی برسیم و این یعنی حضور مردم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مردم گفت: وقتی سیل به خانه‌های مردم می‌آید کدام دستگاه‌ها جز نیرو‌های مردمی توانایی حل مشکلات را دارند، باید بپذیریم هیچ فرقی بین خدای اقتصاد و خدای جنگ وجود ندارد، ما هستیم که با مردم قهر می‌کنیم و فرصت مشارکت به آن‌ها نمی‌دهیم، ما امروز اسیر بروکراسی شده‌ایم که با زنجیر دست مردم را بسته و به نظام اجرایی قفل زده است و این قفل زمانی باز می‌شود که مردم و حکمرانان محلی وارد عمل شوند.

وی گفت: من ۱۲ سال در مدیریت شهری بودم و با آن آشنایی دارم، قبول دارم که ضعف‌هایی وجود دارد، اما این اشکالات به مراتب کمتر از جا‌هایی دیگر است و باور دارم شورا‌های امروز ما با تعریفی که در قوانین برای آن‌ها وجود دارد نتوانستند به درستی بدرخشند، اما این دلیلی نیست که به خاطر این موضوع روز به روز شورا‌ها را ضعیف کتیم.

قالیباف گفت: ما باید خودباوری و خدا باور باشیم و بدانیم شورا‌ها نباید متعلق به شهرداری‌ها باشند، بلکه باید شورای مردم باشند و برای تمام موضوعات خدماتی و اجتماعی تصمیم گیری کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطمئن باشید من به عنوان خدمتگزار وجود دارم و زمانی که در شورای شهر بودم برای طرح مدیریت جامع شهر‌ها و روستا‌ها این قانون نوشته شد و آن زمان با دولت و وزارت کشور همه چیز را پیش بردیم و برای آن که لایحه شود، از کمیسیون‌های دولتی آمد، اما متأسفانه در کمیسیون‌های دولت هر جای این لایحه را زدند، اما امروز یکی از وظایفی که برای مردم به عنوان خدمتگزار مردم قرار داده‌ام مدیریت شورا‌ها است و حتما وعده می‌دهم که این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنم.

قالیباف خطاب به تمام اعضای شورا‌ها گفت: از تمام اعضا می‌خواهم که با کار، عمل و خدمت خود اعتماد مردم را جلب کنید، اگر دلسوز انقلاب هستید و می‌خواهید به ایران و جوانان شهر خود افتخار و محرومیت زدایی کنید، می‌دانید که ما نوکر مردم هستیم و به آن‌ها خدمت کنید و خدایی نکرده بهانه دست کسانی ندهید که نمی‌خواهند پیشرفت ایران را ببینند.

وی تصریح کرد: ما در مجلس شورای اسلامی با تمام توان در خدمت شما اعضا هستیم و هرگز به این فکر نکنید که چند ماه دیگر عمر این دوره از شورا‌ها تمام می‌شود و یک روز هم مهم است و دلتان برای شهرتان باید بتپد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مناطقی بسیار محروم حتی در شهر‌های بزرگ هم وجود دارد و حتی حاشیه نشینی‌هایی هم دیده می‌شود، اما تمام این مشکلات به دست ما برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
مجلس غیرشفاف، نمیخواییم، نمیخواییم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
تو مثلا معیار باشی ما خیلی فاصله داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
مشکل ما شعار دادن کسانی است که شعارشان حمایت از قشر ضعیفه،اما خودشون اصلا در این ثشر نیستن
Canada
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
مشکل مردم خوده شماها هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
گرونی هاااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
الان دقیقا مشکل مردم امثال تو هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
یادشهدای جنگ بخیرروحشان شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
يا مَنْ اِسْمُهُ دَوآءٌ وَ ذِكْرُهُ شِفآءٌ يا مَنْ يَجْعَلُ الشِّفاءَ فيما يَشاءُ مِنَ الاْشْياءِ
Iran (Islamic Republic of)
علی محرابی لیشتر
۲۱:۵۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
الله وکیلی یه سر به گچساران بزن و بزار من از درد دل مردمی که سرمایه آب و نفت و گاز دارن باهات حرف بزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
شفافیت ارای نمایندگان چی شد !!!!!!!!!!!
Germany
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
شما نمی خواهید بازنشست بشید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
بداد مردم برسید
Canada
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
چطور تا بحال ندیدی
خودتت هم جزی از این نظام بودی
حالا چشمت باز شده
ملت میخواهند کمتر حرف بزنید
بیشتر عمل کنید
حالا اینو و ان را مقصر جلوه دهید که
مشکل اقتصادی وووو حل و فصل نمیشه
در هر صورت باید همتون جوابگو باشید در محکمه خدا
تا دیر نشده .مشکلات را برطرف کنید
لااقل توشه اخرت جمع کنید .تا دیر نشده
Canada
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
دولت باید نشست رو در رو با تولید کنندگان .صنایع .کشاورزان وووو داشته باشد و به مشکلات شون گوش بده و
برای برطرف کردن مشکلات شون قانون تنظیم کنند
تا از بوروکراسی کاسته بشه
بزرگترین مشکل وطن عدم شفاف سازیست
خیلی ها خودشون را پشت عدم شفاف سازی قایم کرده اند و
خلاف .دزدی .اختلاس .احتکار ووو است
تنها درمان تمام مشکلات کشور شفاف سازیست
هر نماینده که علیه شفاف سازیست
ریگی در کفش دارد
میترسد ذات خبیث و شیطانی اش رو شود و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
اعدام
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
اگر راه امام ملاک است ما مامور به وظیفه ایم نه نتیجه همتون دنبال نتیجه مثبت هستید نه وظیفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
ریشه مشکلات کشور بی سوادی مسولین کشور از جمله وزارت آموزش وپرورش است که همه سامانه های آن همیشه خراب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
درود
Iran (Islamic Republic of)
محسن اسماعیلی
۱۹:۴۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
فقط و فقط شعار بده آقای قالیباف.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
چرت و پرت نگو داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
شما رییس جمهور نمیشی برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
مشکل اصلی این کشور شعار دادن شما هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
Yjc معیشتی بهمن ماه برا خیلی ها واریز نشده لطفا پیگیری میکنید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
دوصد گفته چون نیم کردار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۸:۳۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
اگر راست میگید یه کاری کنید مردم حالشون خوب بشه . همتون با هم دست از سر این مردم بردارید . بزارید خودشون برای خودشون تصمیم بگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس۹
۱۸:۳۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
دوست داشتم هر کدام از مسولین یه کارنامه کاری داشتن مردم بهشون نمره میدادن تا ببینم کدام از شما از نظر مردم نمره قبولی میگیرید بسه این همه حرف وشعار اگه یه زره به خدا و پیغمبر اعتقاد داشتید و کار میکردید به خدا امریکا که سهله کل دنیا هم ما رو تحریم میکردند اوضاع مملکت این نبود بابا کلاه تون یه زره بالاتر بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۸:۳۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
آره گفتم این حرفه ای تکراری خیلی قشنگه . وقتی عمل نمیشه چه فایده ای داره . همه اومدن این حرفها رو زدن رفتن . شما هم مثل بقیه . گوش ما مردم از این حرفها پر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
فقط شعار عملتان در دیروز دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
ما فقط حرف خوب میشنویم عمل ندیدیم بدبختی پشت بدبختی گرونی کمر مردم راشکست شرمنده زن وبچه شدن جوانها ازدواج واسشون رویا شد مردم باابرو برا دخترهاشون جهیزیه نمیتونن بگیرن وهزار مشکل دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
آقای دکتر ، اول از خودتان شروع کنید ، بسم الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
برادر بزرگوار و ارجمند ، همه مشکلات ریشه در طمع و جیب گشاد و ناکارآمدی مدیران و مسئولین است و این را همه میدانند. شما چطور نمی دانید ، عجیب است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
با رای ندادن به طرح شفافیت ارا مشخص شد این مجلس هم با مجلس قبلی هیچ فرقی ندارد تعدادی از نمایندگان ریا کارانه خود را انقلابی جا زده اند اقای قالیباف مواظب نفوذی های منافق در مجلس باش
Iran (Islamic Republic of)
بیکار
۱۶:۳۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
نمبشه حرف نزدید و فقط عمل کنید.بسه دیگه انقدر حرف مفت مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
خودتان در به رای نیاوردن قانون شفافیت نشان دادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
خوب یک کاری کنید که مسئولان رو بیارید تو خط اصیل انقلاب با هر قانون و تبصره ای فقط قیمت ها رو کاری کنید که من جوون بتونم خونه دار بشم، و این قدر به جوون ها زندگی ها رو زهر نکنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
توهم کشتی ما را با این حرفهای تکراریت
آخرین اخبار