احمدی مطرح کرد؛

بروکراسی اداری شدید در مجلس/ ضمانت اجرایی برای قوانین وجود ندارد

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در حال حاضر برخی از قوانین ضمانت اجرا ندارند و برای ارسال طرح‌ها به مجلس با بروکراسی اداری شدیدی مواجه شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها در سی و نهمین جلسه شورای عالی استان‌ها که صبح امروز (شانزدهم بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه شورای عالی استان‌ها به عنوان مجلس دوم است، می‌توان امروز در حضور رئیس مجلس شورای اسلامی مواردی را مطرح کرد.

وی ادامه داد: برای ما مهم نیست که چقدر از عمر این دوره از شورا باقی مانده است، یک روز آن هم برای ما طلا است و از رئیس مجلس تقاضا دارم تا طرح‌هایی را که از سمت شورای عالی استان‌ها به مجلس ارسال می‌شوند، زودتر بررسی شوند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به طرح‌هایی که به مجلس ارسال شده‌ است، گفت: در حال حاضر ۵ طرح ما در مجلس مانده است و بروکراسی اداری شدیدی در مجلس وجود دارد و طرح‌های شورای عالی استان‌ها و نمایندگان باید جداگانه باشد.

احمدی درباره قانون اساسی بیان کرد: اصل ۷ قانون اساسی به شورا‌ها و رکن نظام بودن آن‌ها توجه دارد و اصل ۱۰۰ هم به بعد نظارتی اشاره دارد و درباره اصل هفتم باید با شورای نگهبان مذاکره داشته باشیم تا طرح یکپارچه مدیریت شهری و روستایی که چندین سال می‌شود که باید در مجلس بررسی شود، به نتیجه برسد، زیرا بدون این طرح در صورت وقوع مشکل کسی پاسخگو نیست و باید در بستر آن مسئول هر امر مشخص شود.

وی با اشاره به طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی ادامه داد: به کمک این طرح بروکراسی‌های اداری برطرف می‌شوند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: بعد نظارتی شورای عالی استان‌ها با راه اندازی سامانه شفافیت نمایان شده است و از سراسر کشور گزارش‌هایی ارسال می‌شود و ما نسبت به مشکلات ریز کشور مطلع هستیم.


بیشتر بخوانید


احمدی ادامه داد: سامانه جامع اعضای شورای سراسر کشور راه اندازی شده است و به جرأت می‌توان گفت که آمار تمام ۱۲۵۹۹۲ عضو شورا‌های سراسر کشور وجود دارد و اطلاعات تمام این افراد موجود است.

وی با اشاره به نقش فرماندار‌ها گفت: اگر قانون گفته است که فرماندار باید به شورا‌ها نظارت داشته باشد، ما آن را می‌پذیریم، اما این موضوع تناقض دارد و نیاز است قانون شورا‌ها در جایگاه خود قرار گیرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها درباره شورا‌های راهبردی خطاب به رئیس مجلس گفت: در حال حاضر ۵۳ نماینده مجلس عضو شورا‌های راهبردی ما هستند و می‌خواهیم که کارگروهی مشترک با مجلس شورای اسلامی در راستای این کارگروه‌ها تشکیل شود.

احمدی درباره لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: این موضوع در شورای نگهبان دارای نقایصی شد که خوشبختانه در حال برطرف شدن است.

وی ادامه داد: بودجه ما کفاف حل مشکلات و رسیدگی به امور شورای عالی استان‌ها را نمی‌دهد، البته باید بگویم ضمانت اجرایی برای برخی از قوانین وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار