معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور:

کارآمدی نظام باید اثبات شود/ شورا‌ها در برگزاری انتخابات سالم با مشارکت حداکثری نقش ویژه ایفا کنند

امیری اصفهانی گفت: باید کارآمدی نظام را اثبات کنیم تا پایداری نظام تثبیت ‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی امیری اصفهانی معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور در جلسه امروز شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: در دهه فجر قرار داریم و یاد امام عزیز را گرامی میداریم.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین ثمره انقلاب اسلامی که شاید در رأس همه ویژگی‌ها قرار دارد، جایگزینی نظام ولایی به جای نظام طاغوت بود، نعمت تولد و زندگی در زمان حاکمیت ولایت و حکومت ولایی بزرگ است و شاید نصیب هر کسی هم نشود.

امیری اصفهانی بیان کرد: حرکت ما باید رو به جلو باشد، لذا مکلف هستیم که رو به تعالی حرکت کنیم و جامعه را به سمت صلاح حرکت دهیم.

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور با اشاره به نظام سیاسی گفت: آنچه در قانون اساسی و فرمایشات امام راحل درباره نظام سیاسی آمده است مشابهی در جهان ندارد، البته عملکرد مسئول با نظام تفاوت دارد و باید بدانیم که ما کارگزاران چنین نظامی هستیم و باید بدانیم که ذره‌ای فرصت سوزی از هیچکس پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: باید تصویری را ارائه کنیم که زیباترین نقاشی را به جهانیان ارائه دهد و ما باید کارآمدی نظام را اثبات کنیم تا پایداری نظام تثبیت ‌شود.

امیری اصفهانی بیان کرد: ما باید از گذشته عبرت بگیریم، اما در گذشته نمانیم. شورا‌ها رکن اداره کشور هستند و مادامی که قانون اساسی به قوت خود باقی است، این موضوع وجود دارد و شورا‌ها هم می‌توانند تصمیم گیر و هم زمینه ساز تصمیم گیری باشند.

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور گفت: شورا‌ها نقش مهمی دارند و جز شورای عالی استان‌ها کسی نمی‌تواند به موضوعات شهری بپردازد.

وی با اشاره به سلامت رفتاری اعضای شوراها گفت: چه سلامت رفتاری و چه سلامت شخصی اهمیت بسیاری دارد و سلامت رفتاری در موضوع تدابیر اهمیت بسیاری دارد و منطبق با قانون باید عمل کنیم و از موقعیت‌ها نباید استفاده نامناسب شود، عضو شورا باید نماد متشرع و متخصص و آرمان گرا باشد.

امیری اصفهانی ادامه داد: هرچند تعداد اعضای شوراهایی که به سمت ناسالم و فساد رفته‌اند کم است، اما باید برای همین تعداد هم برنامه داشت و سازوکار نظارتی تدوین کرد و همین چند ماه فرصت مناسبی است و باید استفاده کنیم تا مبانی ماندگار ایجاد شود.


بیشتر بخوانید


معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور با اشاره به سامانه نظارتی گفت: اگر سامانه نظارتی تدوین شود بسیار مناسب است و اختلاف اعضای خانواده در درون خانواده قابل حل است.

وی بیان کرد: آسیب شناسی درست باید در دستور کار شورای عالی استان‌ها باشد و برای رفع نقاط قابل بهبود تلاش شود.

امیری اصفهانی درباره انتخابات پیش رو بیان کرد: شورا‌ها باید در برگزاری انتخابات سالم، مطمئن و با مشارکت حداکثری نقش ویژه‌ای ایفا کنند و سازوکار‌های افزایش مشارکت حداکثری را تدوین کنند که آنگاه می‌توان شاهد ارتقاء نقش مشارکت بود یکی از مسئولیت‌های امروز شورا‌ها ایفای نقش در افزایش مشارکت در انتخابات است.

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور ادامه داد: ارزش‌های مقبول باید گسترش یابند تا جامعه خود تشخیص دهد که چه شخصی باید انتخاب شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار