رئیس دیوان عالی کشور:

ضرورت رعایت عدل و انصاف در ارزیابی شعب دیوان عالی کشور

رییس دیوان عالی کشور گفت: در ارزیابی‌ها نهایت دقت و عدل و انصاف را به خرج دهید و در ارائه گزارشات بر چگونگی انجام وظایف و عملکرد کارکنان توجه جدی داشته باشید.

 حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت با بیان روایاتی از حضرت امام رضا (ع) به جایگاه ویژه کریمه اهل بیت (س) اشاره کرد و گفت: روایت شده حضرت رضا علیه‌السّلام فرمودند «من زار المعصومة بقُم کمن زارنی» کسی که حضرت معصومه را در قم زیارت بکند مانند آن است که مرا زیارت کرده است.

وی ادامه داد: در روایتی که از امام صادق (ع) نقل شده و چهار حرم را در آن روایت تعریف می‌کند امام صادق علیه‌السلام فرمود: انَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکةَ، وَانَ لِلرَّسُولِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدینَةُ، وَانَّ لِامیرِالْمُؤْمِنینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکوفَةُ، وَانَّ لَنا حَرَماً وَهُوَ بَلْدَةُ قُمْ، وَسَتُدْفَنُ فی‌ها امْرَأَةٌ مِنْ اوْلادی تُسَمّی فاطِمَةُ، فَمَنْ زارَها وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ. قالَ الرَّاوی: وَکانَ هذا الْکلامُ مِنْهُ قَبْلَ انْ یولَدَ الْکاظِمُ علیه‌السلام؛ خداوند حرمی دارد که مکه است، و برای پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله هم حرمی است و آن مدینه است، حرم امیرالمؤمنین علیه‌السلام کوفه و حرم ما اهل البیت شهر قم است. بزودی در قم، زنی از فرزندان من به نام فاطمه دفن می‌شود که هر کس مرقد او را زیارت کند بهشت بر وی واجب می‌گردد.

رئیس دیوان‌عالی کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: روز گذشته انتخابات با حضور قشر وسیعی از مردم کشورمان برگزار شد، امیدواریم یک مجلس قوی و توانمند بتواند با ریل‌گذاری درست مشکلات را حل و اوضاع اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را به سامان برساند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری با بیان اینکه متأسفانه برخی افراد نقطه ضعف‌ها را به گونه‌ای جلوه می‌دهند که موجب ناامیدی در بین مردم می‌شود، تصریح کرد: بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است، کشور ما سرمایه‌های فراوانی دارد که در تقابل با استکبار و مبارزه با صهیونیست و عملیات وعده صادق خوش درخشیده است.

رئیس دیوان‌عالی کشور گفت: پرهیز از بزرگ‌نمایی مشکلات و تمرکز بر اصل وحدت را یک راهبرد بسیار مهم و اساسی برای حل مشکلات و پیشرفت کشور عنوان کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری با تاکید بر لزوم انجام کار کارشناسی در نظام ارزشیابی کارکنان دیوان‌عالی کشور تصریح کرد: مجموعه دیوان‌عالی کشور به عنوان بالاترین مرجع قضائی به لحاظ شأن و جایگاه باید برای سایر محاکم الگو باشد، لذا با یک کار کارشناسی، ملاک‌ها، مولفه‌ها و استاندارد‌های لازم در ارزشیابی کارکنان را شناسایی و اعمال کنند.

رئیس دیوان‌عالی کشور با اشاره به بازدید‌های به عمل آمده از دفاتر شعب دیوان‌عالی کشور گفت: برخی دفاتر انصافاً عملکردشان قابل تقدیر است و در برخی موارد نقصان و ضعف‌هایی مشاهده شد، لذا در ارزیابی‌ها نهایت دقت و عدل و انصاف را به خرج دهید و در ارائه گزارشات بر چگونگی انجام وظایف و عملکرد کارکنان توجه جدی داشته باشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری در پایان از برگزاری همایشی با حضور رؤسای کل دادگستری استان‌ها با عنوان تبیین برنامه اجرایی سال ۱۴۰۳ دیوان عالی کشور در حوزه نظارت بر اجرای صحیح قوانین بر محاکم با تاکید بر سیاست‌های اجرایی موضوع اطاله دادرسی، اتقان احکام و رعایت حقوق ارباب رجوع در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

گفتنی است حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کریمی معاون قضائی دیوان عالی کشور، انصاری معاون برنامه‌ریزی و امور عمومی دیوان‌عالی کشور و انصاری معاون قضائی رئیس دیوان‌عالی کشور در امور هیئت عمومی و همچنین علی اکبر بختیاری رئیس دفتر گزارشی از عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود ارائه دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار