افزایش ۲۷ درصدی ابتلا به کرونا در خوزستان/ مردم دست از بیخیالی بردارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش ۲۷ درصدی ابتلا به کرونا ویروس در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش ۲۷ درصدی موارد جدید ابتلا به کرونا در خوزستان، نسبت به شلوغ شدن بیمارستان‌ها در روز‌های آینده هشدار داد.

او در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: "شناسایی موارد جدید ابتلا به کرونا در خوزستان، شاهد افزایش ۲۷ درصدی بوده، این افزایش در شهر‌های هویزه ۶۰۰ درصد، شوشتر ۲۴۵ درصد و شوش ۱۶۹ درصد است.

ابول نژادیان روند کلی بیماری در استان را افزایشی و نگران‌کننده توصیف کرد و بیان داشت: این هشدار جدی و پیامی روشن است که پارک‌ها، بازار‌ها و جاده‌های شلوغ، بیمارستان‌های شلوغ خواهند کرد.

روند نگران‌کننده افزایش موارد کرونا در خوزستان

سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا ویروس در خوزستان اظهار کرد: با اعلام وضعیت آبی در استان خوزستان، شاهد عادی‌انگاری مردم و مسئولان شدیم و میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کاهش یافت و این مساله منجر به افزایش موارد ابتلا و بستری طی ۲ هفته اخیر شده است و از روند افزایش بیماری نگران هستیم.

او با بیان اینکه یک هفته پس از افزایش موارد بیماری، موارد بستری و یک هفته پس از آن موارد مرگ و میر افزایش می‌یابد، ادامه داد: یک لحظه غفلت ممکن است موجب اوج بیماری شود و پیروزی را به شکست تبدیل کند، به همین منظور از مردم می‌خواهیم همچنان با جدیت اصول بهداشتی را رعایت کنند تا از وقوع پیک بیماری جلوگیری شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.