وزارت خارجه عراق: از تحریم رئیس الحشد الشعبی شگفت زده شدیم

وزارت خارجه عراق از تعجب خود از تصمیم خزانه داری آمریکا علیه رئیس الحشد الشعبی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت خارجه عراق از تعجب خود از تصمیم خزانه داری آمریکا در خصوص اعمال تحریم علیه رئیس الحشد الشعبی خبر داد.

وزارت خارجه عراق اعلام کرد: تأکید می‌کنیم، چنین تصمیمی یک غافلگیری یک قابل قبول به شمار می‌رود.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد با دقت تمامی تمصمیم‌هایی را که از سوی وزارت خزانه داری درباره عراقی‌ها در دولت کنونی و آتی آمریکا صادر می‌شود، پیگیری کرده و در خصوص تبعات آن‌ها اقدام خواهد کرد.

امروز «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق از واشنگتن خواسته بود تا اشتباه خود را در خصوص اعمال تحریم بر یک شخصیت دولتی عراقی تصحیح کند.

الاعرجی در حساب توییتری خود نوشته بود: درست نیست که نام رئیس هیئت الحشد الشعبی در فهرست تحریم‌های آمریکا باشد.

از سوی دیگر، «همام حمودی» رئیس شورای عالی اسلامی عراق اعلام کرد تصمیم آمریکا نقض آشکار حاکمیت دولت عراق محسوب می‌شود.

در همین چارچوب، «احمد مدلول الجربا» عضو مجلس نمایندگان از استان نینوا در سخنانی گفت: با وجود اختلاف با الفیاض، اما این بدان معنی نیست که ما حامی تحریم‌های خزانه داری آمریکا هستیم.

این اقدامات پس از آن صورت می‌گیرد که وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌هایی را بر فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق اعمال کرد. وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده بود فالح الفیاض با نقض‌های خطرناک حقوق بشر در ارتباط است.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده بود: ما به پیگرد آن‌هایی که عراقی‌ها را از انجام اعتراضات مسالمت آمیز و نیز تحقق عدالت و ریشه کنی فساد بازمی دارند، ادامه خواهیم داد.

فالح الفیاض روز گذشته در سخنانی که در مراسم سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی در استان بصره بیان کرده بود، اعلام کرد پاسخ به ترور فرماندهان پیروزی، اخراج نیرو‌های آمریکایی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار