نماینده عراقی: خونخواهی واقعی با پایان دادن به حضور آمریکایی‌ها حاصل می‌شود

یکی از نمایندگان ائتلاف نصر اعلام کرد پاسخ واقعی به جنایت ترور فرماندهان مقاومت با خروج نیرو‌های آمریکایی به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، یکی از نمایندگان ائتلاف فتح عراق امروز شنبه در سخنانی گفت پاسخ واقعی به جنایت ترور فرماندهان پیروزی، تأکید بر تصمیم پارلمان در زمینه خروج نیرو‌های امریکایی از کشور است.

فاضل جابر در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: «پاسخ واقعی به سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی ابو مهدی المهندس و سردار سلیمانی و همرزمانشان، فعال کردن مصوبه مجلس نمایندگان عراق در خصوص اخراج تمامی نیرو‌های خارجی از عراق و در رأس آنها، نیرو‌های آمریکایی است.»

او تصریح کرد که حادثه فرودگاه بغداد یکی از حوادث فجیع تاریخی است که چهره واقعی دولت آمریکا را که هیچ ارزشی برای انسان و انسانیت قائل نیست و تنها به منافع خود می‌اندیشد، آشکارتر کرد.

این نماینده پارلمان عراق همچنین ملت عراق و شرکت‌کنندگان در مراسم نخستین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را به اعمال فشار بر دولت به منظور اجرای مصوبه پارلمان در خصوص اخراج نظامیان آمریکا فراخواند.

گفتنی است امروز «ریاض المسعودی» نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق نیز تاکید کرده بود که تنها راه حل برای عراق لغو توافقنامه راهبردی با آمریکاست، زیرا تحقق آن هیچ نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت.

او گفته بود: توافقنامه راهبردی با آمریکا تاکنون هیچ نتیجه‌ای نداشته است بلکه مانعی بر سر راه عراق برای انعقاد توافقنامه‌های راهبردی با سایر کشور‌ها شده است و دولت باید آن را لغو کند.

المسعودی در خصوص پرونده ترور فرماندهان مقاومت افزود: دولت عراق باید در اعلام نتایج تحقیقات در خصوص حمله متجاوزانه آمریکا به فرماندهان پیروزی در فرودگاه بغداد تسریع کند و در صورتی که در این مسئله با شکست مواجه شود، پرونده ترور شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را در دادگاه‌های بین‌المللی برای دستیابی به حقوق خود مطرح خواهیم کرد.

نماینده ائتلاف سائرون اعلام کرد که دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق موضعی آشکار در خصوص حضور نیرو‌های آمریکایی ندارد و سعی در کم اهمیت جلوه دادن مصوبه پارلمان درباره اخراج نیرو‌های بیگانه از عراق دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار