بحرین سر آشتی با قطر ندارد

نماینده دولت منامه در نیویورک طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل اظهارات قطر درباره نقض حریم هوایی این کشور از سوی جنگنده‌های بحرینی را ادعا‌های باطل خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایام بحرین، نماینده دائم دولت منامه در سازمان ملل در اعتراض به آنچه آن را ادعا‌های باطل قطر خواند، به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل پیام‌هایی ارسال کرد.

جماس فارس الرویعی به آنتونیو گوترش و رئیس شورای امنیت سازمان ملل در مورد آنچه از سوی دولت بحرین ادعاهی کذب قطر توصیف شد، پیام فرستاده است. بحرین ادعا می‌کند که اظهارات قطر مبنی بر نقض حریم هوایی جنگنده‌های بحرینی در ۹ دسامبر تأسف بار، خلاف واقع و غیر مرتبط با واقعیت است.

نماینده بحرین در سازمان ملل گفت که ادعا‌های دروغین قطر بخشی از تحریفات مداوم و رو به رشد است که این کشور با هدف بی ثبات سازی انجام می‌دهد. چنین رویکرد‌هایی پوچ و متناقض است و با اصول حسن همجواری مندرج در میثاق‌های بین المللی که قطر ادعا می‌کند به آن پایبند است، مغایرت دارد.

در بخشی از نامه الرویعی به بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه بحرین در تاریخ ۲۴ دسامبر صادر کرد، اشاره می‌شود مبنی بر اینکه در تاریخ ۹ دسامبر طی یک عملیات آموزشی مشترک، دو فروند اف -۱۶ بحرین و دو هواپیمای جنگنده آمریکایی همزمان با پرواز آموزشی در حریم هوایی عربستان پرواز می‌کردند. در پایان این مانورجنگنده‌های بحرینی از آسمان عربستان به سمت شرق پرواز کرده و در فرودگاه عیسی فرود آمدند. این کریدور هوایی برای خروج از منطقه آموزشی و ورود به آسمان بحرین در نظر گرفته شده است. نماینده بحرین با استناد به این بیانیه مدعی است چهار جنگنده بحرینی وارد حریم هوایی قطر نشده اند و نیروی هوایی بحرین تمایلی به نزدیک شدن به مرز‌های دیگر کشور‌ها ندارد.

اخیرا مقامات قطر به اطلاع شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل رساند که ۴ جنگنده بحرینی به تاریخ نهم دسامبر حریم هوایی قطر را نقض کردند.

اخیرا کشور‌های عربی مدعی آشتی با قطر و پایان دادن به حصر این کشور و از سرگیری روابط دوستانه با دوحه شدند، اما آنچه این روز‌ها بیشتر به گوش می‌رسد حاکی از تشدید اختلافات دیرینه است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار