معاون اول رئیس‌جمهور مطرح کرد؛

انتقال تابعیت از طریق مادر؛ بهترین اتفاق اخیر کشور

جهانگیری گفت: هیچ تبعیضی در اشتغال و حقوق بین تابعیت از طریق مادر یا پدر نباید وجود داشته باشد.

انتقال تابعیت از طریق مادر از بهترین اتفاقات اخیر کشور بودبه گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور پس از دریافت گزارش وزیر کشور از اقدامات انجام شده در راستای اجرای قانون و آیین‌نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، تاکید کرد: تابعیت از طریق مادر هیچ تفاوتی با تابعیت از طریق پدر ندارد و نباید مبنای هیچ تبعیضی در اشتغال و حقوق شود.

در نامه معاون اول رئیس جمهور خطاب به وزیر کشور آمده است: با تشکر از اقدامات انجام شده همکاران ارجمند جنابعالی، لازم به تاکید است که به نتیجه رسیدن انتقال تابعیت ایرانی از طریق مادر، از بهترین اتفاقات اخیر در کشور بود، تابعیت از طریق مادر هیچ تفاوتی با تابعیت از طریق پدر ندارد و نباید مبنای هیچ تبعیضی در اشتغال و حقوق شود.

این گزارش در بازگشت به دستور قبلی معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ضرورت آغاز روند اجرای قانون و آیین نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و اعطای شناسنامه به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، از سوی وزیر کشور ارسال شده است.


بیشتر بخوانید

ارائه لایحه انتقال تابعیت مادر به فرزند برای حمایت از سرمایه‌های علمی


گفتنی است قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج این بانوان در سال ۱۳۹۸ در مجلس شورای اسلامی ایران تصویب شد. پس از ابلاغ آیین‌نامه اجرای آن، وزارت کشور شیوه‌نامه اجرای قانون مربوطه را تدوین و به استانداری‌های سراسر کشور و دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کرده است.

تاکنون ۳۴ شناسنامه ایرانی برای فرزندان مادر ایرانی مزدوج با اتباع خارجی صادر و تحویل آن‌ها شده است. همچنین تاکنون تعداد ۳۰ هزار و ۸۹۵ مادر ایرانی بالای ۱۸ سال و ۵۰ هزار و ۵۴۱ مادر ایرانی زیر ۱۸ سال برای دریافت شناسنامه فرزندان خود در سایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور نام‌نویسی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
آنقدر زاد و ولد کم شده که راضی به این کار شدن یواش یواش باید از افغانستان و بنگلادش جمعیت بیاریم با این حکمرانی شما
آخرین اخبار