حمایت جمهوری‌خواهان از درخواست دادستان تگزاس

نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس آمریکا از شکایت دادستان ایالت تگزاس در دادگاه عالی آمریکا مبنی بر محاسبه نشدن آرای ۴ ایالت، حمایت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ۱۸ ایالت که اکنون آریزونا نیز شامل آن‌ها می‌شود از دادخواست دادستان کل تگزاس که علیه ایالت‌های ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا و جورجیا تشکیل شد، حمایت کردند. این دادخواست روز دوشنبه ۷ دسامبر مستقیماً به دادگاه عالی آمریکا ارائه شد.

این شکایت‌نامه از دادگاه می‌خواهد که به قانونگذاران «ایالت‌های متهم» دستور دهد نتایج انتخابات آلوده را در این ایالت‌ها جابجا کنند. دادستان کل به نمایندگی از ایالت تگزاس از ایالت‌هایی که رقابت در آن‌ها حیاتی بود، شکایت کرد و گفت که ایالت‌های متهم قبل از انتخابات سال ۲۰۲۰ تغییرات غیرقانونی در قوانین انتخاباتی خود اعمال کرده‌اند؛ او همچنین اشاره کرده است که این ایالت‌ها یکپارچگی آراء را در تگزاس و همه ایالت‌ها آلوده کردند.

این دادخواست که روز چهارشنبه مورد بررسی قرار گرفت، مورد حمایت ایالت‌های میزوری، آلاباما، آرکانزاس، فلوریدا، ایندیانا، کانزاس، لوئیزیانا، می‌سی‌سی‌پی، مونتانا، نبراسکا، داکوتای شمالی، اوکلاهما، کارولینای جنوبی، داکوتای جنوبی، تنسی، یوتا و ویرجینیای غربی قرار گرفت. آریزونا آخرین ایالتی بود که روز چهارشنبه خلاصه نامه‌ای را منتشر کرد و مجموع این ایالت‌ها را به ۱۸ ایالت رساند.

بدین ترتیب، شکایت دادستان ایالت تگزاس در دادگاه عالی آمریکا مبنی بر محاسبه نشدن آراء در ۴ ایالت سرنوشت‌ساز آمریکا، مورد حمایت ۱۰۶ نماینده جمهوری‌خواه این کشور واقع شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار