نماینده اروپا؛

آمریکا و اتحادیه اروپا باید به سیاست خارجی جدید چین نه بگویند

نماینده اتحادیه اروپا در چین گفت آمریکا و این اتحادیه باید با همکاری یکدیگر به سیاست گرگ جنگجوی چین نه بگویند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، سفیر اتحادیه اروپا در چین گفت اتحادیه اروپا و آمریکا باید با هم همکاری کنند تا در مقابل دیپلماسی اجباری چین بایستند و با سایر کشور‌های منطقه در مورد دریای مورد اختلاف چین جنوبی مخالفت کنند.

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا که قرار است از ۲۰ ژانویه آغاز به کار کند، در مورد احیای اتحاد با دموکراسی‌های همفکر به عنوان منبع اصلی قدرت در برخورد با چین صحبت کرده است.

نیکولاس چاپوئیس، سفیر اتحادیه اروپا در یک همایش انرژی در پکن گفت اتحادیه اروپا امیدوار است که با دولت جدید آمریکا در مورد سیاست اتخاذ شده این کشور در قبال چین به توافق برسد.

چاپوئیس گفت: بیایید هر زمان که می‌توانیم وقتی چین آماده همکاری است با آن همکاری کنیم.

او با اشاره به سیاست خارجی چین مدعی شد: ما باید درک مشترکی داشته باشیم تا بتوانیم به قلدری و ارعاب، دیپلماسی اجباری و دیپلماسی گرگ جنگجو آن نه بگوییم.

چاپوئیس همچنین خواستار همکاری کشور‌های اروپایی با استرالیا، نیوزلند و انجمن ملل جنوب شرقی آسیا (آسه‌آن) برای یافتن نقاط مشترک در مورد دریای مورد مناقشه چین جنوبی شد.

چین مدعی مالکیت کل دریای چین جنوبی است و به سایر کشور‌ها هشدار می‌دهد که در معاملات خود با کشور‌های جنوب شرقی آسیا که ادعا می‌کنند بخش‌هایی از آبراه را دارند و از حضور نظامی و فزاینده چین در آنجا نگران نیستند، دخالت نکنند.

چاپوئیس بیان کرد که آزادی ناوبری ضروری است. دریای چین جنوبی نه تنها مسئله چین بلکه یک مسئله بین المللی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار