اعلام آمادگی اتحادیه اروپا برای تحریم ترکیه

رئیس شورای اروپا اعلام کرد اعضای اتحادیه اروپا در نشست آتی خود موضوع تحریم ترکیه را بررسی می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شارل میشل، رئیس شورای اروپا، گفت اتحادیه اروپا آماده است ترکیه را تحریم کند.

او در نشست خبری گفت: «ما در ماه اکتبر، به سوی ترکیه دست دراز کردیم، اما با مشاهده ادامه اقدامات یکجانبه و لفاظی‌های خصمانه، ارزیابی ما مثبت نیست. ما ۱۰ دسامبر، نشستی خواهیم داشت و آماده استفاده از شیوه‌هایی که در اختیار داریم هستیم تا این اوضاع را تحریم کنیم».

رئیس شورای اروپا با اعلام اینکه «ما دستمان را دراز کردیم و پاسخ‌های آنکارا را دیدیم»، افزود: «فکر می‌کنم موش و گربه بازی باید تمام شود».

اتحادیه اروپا ماه اکتبر هشدار داد چنانچه ترکیه به اقداماتی که اتحادیه اروپا از مدت‌ها قبل آن‌ها را محکوم کرده بود، پایان ندهد، تحریم‌هایی در انتظار این کشور خواهد بود. قرار شد تصمیم‌گیری درباره این تحریم‌ها در اجلاس دسامبر انجام گیرد.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در اجلاس اروپا در ماه اکتبر گفته بود: «اگر آنکارا به اقدامات غیرقانونی خود ادامه دهد، ما از همه ابزاری که در اختیار داریم استفاده می‌کنیم».

او  افزود: «اتحادیه اروپا مسئول تدوین تحریم‌های اقتصادی است و تحریم‌ها برای اجرا آماده‌اند».

در داخل اتحادیه اروپا، در خصوص توسل به تحریم‌ها اتفاق نظر وجود دارد. با وجود این، آلمان تاکنون مانع تصویب تحریم‌ها شده و امیدوار است «برای توسعه روابطی واقعا سازنده با ترکیه» توافق حاصل شود.

به گفته چندین مقام اروپایی، «در اجلاس اروپا، تصمیم‌گیری‌هایی انجام خواهد گرفت، اما درباره وسعت آن‌ها هنوز تصمیم گرفته نشده است.»

یک مقام مسئول گفت: «باید دید آلمان و لهستان چه موضعی خواهند داشت».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار