امیدواری انگلیس به توافقات تجاری پسابرگزیت با اتحادیه اروپا

لندن با ابراز امیدواری نسبت به توافقات پسابرگزیت، از اروپا خواست تا با انگلیس به عنوان یک کشور مستقل رفتار کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آلوک شارما، وزیر بازرگانی انگلیس با اشاره به این موضوع که لندن به نتیجه توافقات پسابرگزیت با اتحادیه اروپا امیدوار است، گفت: ما برای امضاء یک توافق تجاری آزاد به این اعتماد نیاز داریم که اتحادیه اروپا متوجه شود انگلیس یک کشور مستقل است و این اساس کار ما با آنها در آینده خواهد بود.

در حالی که انگلیس و اتحادیه اروپا درباره  روابط پسابرگزیت مذاکراتی رو برگزار کرده‌اند اما هنوز ماهی‌گیری در دریاهای مورد مناقشه، حاکمیت و قوانین رقابت در تجارت مواردی هستند که دو طرف باید بر سر آنها به نتیجه برسند.

دیوید فراست، مذاکره کننده ارشد انگلیسیکه برای ادامه مذاکرات به بروکسل سفر کرده بود، گفت: هنوز مواردی هست که باید بر سر آن‌ها به توافق برسیم. خبرگزاری «سان» با استناد به منابع دولتی ناشناس اعلام کرد: فراست به جانسون خبر داده است که  قرارداد برگزیت اوایل هفته آینده به نتیجه می‌رسد. 

انگلیس در ۳۱ ژانویه اتحادیه اروپا را ترک کرد، اما به عنوان بخشی از توافق‌نامه خروج، هر دو طرف برای مذاکره در مورد روابط تجاری آینده خود وارد یک دوره گذار ۱۱ ماهه شدند.

اگر هیچ توافق تجاری تا قبل از پایان سال انجام نشود قوانین سازمان تجارت جهانی از سال ۲۰۲۱ از جمله تعرفه‌های گمرکی و چک‌های مرزی  برای کالا‌هایی که از کانال انگلیس عبور می‌کنند، اجرایی می‌شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار