بوریس جانسون دادن اختیارات به اسکاتلند را فاجعه دانست

در پی درخواست ملی گرایان برای برگزاری همه پرسی برای استقلال اسکاتلند، نخست وزیر انگلیس دادن این اختیارات را فاجعه خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، چندی پیش ملی‌گرایان اسکاتلندی خواستار برگزاری همه‌ پرسی استقلال بودند و نظرسنجی‌ها حاکی از پیروزی آن‌هاست. اوراق قرضه‌ای که اتحاد انگلیس را موجب می‌شد طی پنج سال گذشته به دلیل برگزیت و عملکرد دولت در بحث شیوع ویروس کرونا  به شدت تحت فشار قرار گرفته است و ۱۴ نظرسنجی اخیر نشان داده است که اکثر اسکاتلندی‌ها اکنون خواستار استقلال هستند.

به گزارش رسانه‌ها، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در یک تماس ویدیویی با قانونگذاران از حزب محافظه کار خود در شمال انگلیس،  تغییر قدرت توسط تونی بلر را بزرگترین اشتباه و فاجعه نخست وزیر سابق دانست.

او همچنین گفت: علاوه بر اختیاراتی که در حال حاضردولت نیمه خودمختار اسکاتلند و پارلمان که تحت سلطه حزب ملی اسکاتلند هستند، دارند هیچ مورد دیگری در این زمینه در نظر گرفته نمی شود. دفتر جانسون این نظرات را تکذیب نکرد.

 نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند در توئیتر نوشت:  استقلال تنها راه محافظت و تقویت پارلمان اسکاتلند است.

 داگلاس راس، رهبر حزب محافظه کار در اسکاتلند  با نخست وزیر انگلیس  در این باره  مخالفت کرد.

رأی دهندگان اسکاتلندی در همه پرسی سال ۲۰۱۴ با  ۵۵ درصد استقلال اسکاتلند را رد کردند، اما از آن زمان SNP (پارلمان ملی اسکاتلند) قویتر شده و در همه انتخابات اسکاتلند با اختلاف زیاد پیروز شده است.

در همه پرسی ۲۰۱۶ برای برگزیت ، انگلیس و ولز به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند، اما اسکاتلند و ایرلند شمالی به باقی ماندن رای دادند. با توجه به تعداد بسیار بیشتر جمعیت انگلیس، نتیجه کلی یک پیروزی برای برگزیت بود. استورجن برای همه پرسی دوم فشار می آورد.

این مسئله برای بسیاری از اسکاتلندی‌ها بسیار ناراحت کننده بود، زیرا یکی از استدلال های اصلی در مورد ماندن در انگلیس در همه پرسی سال  ۲۰۱۴ خود این بود که این تنها راه باقی ماندن اسکاتلند در اتحادیه اروپاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار