ادعای جمهوری آذربایجان: رئیس منطقه قره باغ زخمی شده است

جمهوری آذربایجان مدعی شد در جریان یک حمله، رئیس منطقه خودخوانده قره باغ زخمی شده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، در تازه‌ترین تحولات میدانی جنگ ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر مالکیت منطقه قره باغ، یک مقام ارشد باکو روز یکشنبه ادعا کرد آرائیک هاروتیونیان، رئیسِ جمهوری خودخوانده قره باغ در حمله نیرو‌های آذربایجانی "به شدت زخمی شده است".

حکمت حاجیوف، دستیار ریاست جمهوری آذربایجان بدون اشاره به جزئیات گفت: "در جریان یک حمله به رهبری ارتش جمهوری آذربایجان به منطقه خودخوانده قره باغ، آرائیک هاروتیونیان به شدت زخمی شد. "

وخامت روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به پایان دوران شوروی سابق باز می‌گردد؛ زمانی که «کشتار سومقاییت» (که در آن ساکنان ارمنی شهرک ساحلی سومقاییت در جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان یکی از جمهوری‌های تشکیل‌دهنده اتحاد جماهیر شوروی آن زمان، در اواخر فوریه ۱۹۸۸ هدف گرفته شدند) به وقوع پیوست.

پس از آن بحرانی در منطقه کوهستانی قره باغ در فوریه سال ۱۹۸۸ شکل گرفت که در نتیجه آن مقامات اقلیم خودمختار قره باغ (که بیشتر ساکنان آن را جمعیت ارمنی تشکیل می‌داد) تصمیم گرفتند تا از قیمومیت جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان خارج شوند. مقامات قره باغ همچنین در سال ۱۹۹۱ با نام «جمهوری قره باغ کوهستانی» اعلام استقلال کردند. این مسئله سبب شد که جمهوری آذربایجان کنترل خود را بر این منطقه از دست بدهد.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان گفته است نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده و سبب شده‌اند تا چندین نفر از غیرنظامیان جان خود را از دست بدهند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار