درخواست جمهوری خودخوانده قره باغ برای به رسمیت شناخته شدن استقلالش

جمهوری خودخوانده قره باغ از جامعه جهانی خواست تا استقلالش را به رسمیت شناسد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، جمهوری خودخوانده قره باغ امروز شنبه از جامعه جهانی خواست تا استقلالش را به رسمیت شناسد و مدعی شد: این اقدام، تنها ساز و کار برای بازگرداندن صلح و امنیت در منطقه به شمار می‌رود.
وزارت خارجه جمهوری خودخوانده قره باغ در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تا استقلال جمهوری آرتساخ (نام ارمنی قره باغ) را به منظور تضمین حق شهروندانش در زندگی و رشد مسالمت آمیز به رسمیت شناسد.

جمهوری خودخوانده قره باغ همچنین مدعی شد: در شرایط کنونی، به رسمیت شناخته شدن جهانی آرتساخ، تنها ساز و کار برای بازگرداندن صلح و امنیت در منطقه به شمار می‌رود.

مقامات قره باغ در این بیانیه همچنین از تلاش کشور‌های شرکت کننده در «گروه مینسک» که از سازمان امنیت و همکاری اروپا و جامعه جهانی ناشی می‌شود، به منظور پایان دادن سریع به آنچه «تجاوزات مسلحانه آذربایجان» خوانده استقبال کرده و مدعی شدند: تمامی درخواست‌های جامعه جهانی را ائتلاف سه جانبه ترکیه، آذربایجان و سازمان‌های تروریستی رد کرده اند.

در بیانیه قره باغ همچنین باکو به نقض جدی قوانین بشردوستانه بین المللی متهم شده است. وزارت خارجه قره باغ در این بیانیه مدعی شد: نیرو‌های آدربایجانی عمدا شهرها، روستا‌ها و تأسیسات غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند که این مسأله به تلفات زیادی میان غیرنظامیان منجر شده است.

از اوایل دهه ۱۹۹۰ جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر کنترل منطقه کوهستانی قره باغ درگیر شده‌اند. آخرین درگیری‌های مسلحانه در ماه ژوئیه آغاز شد و هر دو طرف تلفاتی را گزارش دادند. گفته می‌شود در جدال ۳۲ ساله ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر مالکیت منطقه قره باغ تاکنون بیش از سی هزار نفر از مردم دو کشور کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
Moslem
۱۲:۰۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
زنده باد ارمنستان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
قره باغ مال من اصلا
آخرین اخبار