هشتمین روز درگیری‌ها میان ایروان-باکو؛

شهر «گنجه» در جمهوری آذربایجان هدف قرار گرفت

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ارمنستان شهر «گنجه» را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، در حالیکه درگیری‌ها میان ایروان-باکو وارد هشتمین روز خود می‌شود وزارت‌ دفاع‌ جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ارمنستان امروز شهر «گنجه» را مورد هدف قرار داده است.

نیرو‌های ارمنستان در قره‌باغ نیز از انهدام فرودگاه نظامی گنجه دومین شهر بزرگ جمهوری آذربایجان خبر دادند.

همچنین در ادامه این درگیری‌ها، بنابر اعلام وزارت دفاع ارمنستان، نیرو‌های‌ مسلح جمهوری ‌‌آذربایجان صبح امروز تأسیسات غیرنظامی را در منطقه «استپاناکرت» در قره باغ را هدف قرار دادند.


         بیشتر بخوانید:


وخامت روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به پایان دوران شوروی سابق باز می‌گردد؛ زمانی که «کشتار سومقاییت» (که در آن ساکنان ارمنی شهرک ساحلی سومقاییت در جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان یکی از جمهوری‌های تشکیل‌دهنده اتحاد جماهیر شوروی آن زمان، در اواخر فوریه ۱۹۸۸ هدف گرفته شدند) به وقوع پیوست.

پس از آن بحرانی در منطقه کوهستانی قره باغ در فوریه سال ۱۹۸۸ شکل گرفت که در نتیجه آن مقامات اقلیم خودمختار قره باغ (که بیشتر ساکنان آن را جمعیت ارمنی تشکیل می‌داد) تصمیم گرفتند تا از قیمومیت جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان خارج شوند. مقامات قره باغ همچنین در سال ۱۹۹۱ با نام «جمهوری قره باغ کوهستانی» اعلام استقلال کردند. این مسئله سبب شد که جمهوری آذربایجان کنترل خود را بر این منطقه از دست بدهد.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان گفته است نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده و سبب شده‌اند تا چندین نفر از غیرنظامیان جان خود را از دست بدهند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
چرا بمباران گنجه را دقیق گزارش نمی کنید؟ لیش از ۱۰۰نفر خسارت داشته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
زنده باد آذربایجان
Germany
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
خوب زدین اونام می زنن دیگه
آخرین اخبار