وزیر کشور پیشین ایتالیا به سوءاستفاده از قدرت محکوم شد

دادگاهی در سیسیل وزیر کشور پیشین ایتالیا را به سوء‌استفاده از قدرت و توقیف افراد متهم کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، دادگاه سیسیل از «متئو سالوینی» وزیر کشور پیشین ایتالیا و رهبر راست گرایان افراطی این کشور در ارتباط با پرونده توقیف افراد و سوء استفاده از قدرت بازجویی کرد.

این پرونده مربوط به تصمیم گیری سالوینی در تابستان سال ۲۰۱۹ برای ممانعت از پیاده شدن بیش از صد مهاجر از کشتی که آن‌ها را از مدیترانه نجات داده بود است.

این شبکه تلویزیونی در مورد جلسه دادگاه سیسیل گفت این یک جلسه اولیه بود. سالوینی برای ارائه دلایلی که طبق آن‌ها اجازه خروج مهاجران از کشتی را نداد به دادگاه رفت. اتهامات مطرح شده علیه سالوینی متوقف کردن افراد و سوء استفاده از قدرت برای مسدود کردن کشتی نظامی ایتالیایی است که صد و ۳۱ مهاجر غیرقانونی را در ماه ژوئیه در دریا نجات داد.

دادگاه امروز باید اظهارات دادستان را هم بشنود که سالوینی را به نقض کنوانسیون‌های بین المللی و قوانین کیفری ایتالیا متهم می‌کند. دادگاه همچنین قرار است امروز سخنان وکلای مدافع احتمالی صد و ۳۱ مهاجر را هم بشنود. در نهایت پس از همه این بازجویی‌ها قضات تصمیم خواهند گرفت که آیا وزیر کشور می‌تواند تحت پیگرد قرار گیرد یا نه.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار