برگزاری نشست ۷ جانبه برای بررسی تنش‌ها در مدیترانه

نشستی ۷ جانبه با حضور فرانسه، ایتالیا، قبرس، یونان، اسپانیا، پرتغال و مالت برای بررسی تنش‌ها برسر تداوم عملیات اکتشافی ترکیه در دریای مدیترانه در فرانسه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، با ادامه تنش‌ها برسر تداوم عملیات حفاری ترکیه در دریای مدیترانه برای استخراج نفت و گاز، نشستی ۷ جانبه با هدف بررسی این تنش‌ها در شهر آژاکسیوی فرانسه برگزار می‌شود.

کاخ الیزه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد این نشست روز پنجشنبه در سطح روسای کشور‌ها و نخست‌وزیران ۷ کشور فرانسه، ایتالیا، قبرس، یونان، اسپانیا، پرتغال و مالت و با هدف بررسی اوضاع شرق دریای مدیترانه برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید:


در بیانیه کاخ الیزه آمده است انتظار می‌رود امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با نخست‌وزیر یونان درباره روابط آتن و آنکارا و تلاش برای ایجاد سازوکاری جهت کاهش تنش در مدیترانه گفت‌وگو کند.

مدتهاست ترکیه و یونان بر سر گستره فلات‌های قاره‌ای خود اختلاف دارند. تنش‌ها ماه گذشته پس از آن تشدید شد که ترکیه یک کشتی اکتشافی همراه با ناو‌های جنگی به آب‌های مورد مناقشه اعزام کرد. چند روز قبلتر از آن نیز یونان یک موافقتنامه دریایی با مصر امضا کرده بود.

نخست‌وزیر یونان روز دوشنبه با شارل میشل، رئیس شورای اروپا، درباره تازه‌ترین تحولات در چارچوب این مناقشه، به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد. پتساس اعلام کرد میشل پانزدهم ماه سپتامبر به آتن سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار