اردوغان: ارمنستان بزرگترین تهدید برای صلح و ثبات منطقه است

رئیس جمهور ترکیه ضمن اعلام جانبداری از آذربایجان در تنش‌های اخیر منطقه قره باغ، ارمنستان را عامل بی‌ثباتی در منطقه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در واکنش به تشدید تنش‌ها میان ایروان و باکو، ارمنستان را بزرگترین تهدید برای صلح و ثبات منطقه اعلام کرد.

رجب طیب اردوغان روز یکشنبه در رشته توئیت‌هایی در واکنش به تشدید تنش‌ها در قره باغ آورد: بار دیگر ارمنستان با آغاز حمله جدید علیه آذربایجان، نشان داد که بزرگترین تهدید برای صلح و ثبات در منطقه است. امروز مردم ترکیه مانند همیشه از برادران آذربایجانی خود حمایت می‌کنند.

اردوغان جامعه بین الملل را به ناتوانی مجدد در اتخاذ موضع لازم در برابر تهاجم تحریک آمیز ارمنستان متهم کرد و نوشت جامعه جهانی از پاسخگویی ضروری و کافی ناتوان بوده و استاندارد‌های دوگانه‌ای را در پیش گرفته است.

در بخشی از پیام اردوغان آمده است: ما همچنین از همه جهان می‌خواهیم که از آذربایجان در مبارزه با اشغالگری و بی عدالتی ارمنستان حمایت کنند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین یادآور شد روز یکشنبه در تماسی تلفنی با الهام علی اف، همتای آذربایجانی خود به گفت‌وگو پرداخته است. اردوغان از مردم ارمنستان خواست تا برای خارج کردن سرنوشت خود از دست مقامات این کشور که آن‌ها را همانند عروسک بکار می‌گیرند و به سوی فاجعه سوق می‌دهند، اقدام کنند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اوایل روز یکشنبه اعلام کرد که ارمنستان حملات گسترده‌ای را علیه غیرنظامیان و ارتش این کشور آغاز و متعاقباً عملیاتی تلافی جویانه را در امتداد خط مرزی آغاز کرده است.

از اوایل دهه ۱۹۹۰ آذربایجان و ارمنستان بر سر کنترل منطقه کوهستانی قره باغ درگیر شده‌اند. آخرین درگیری‌های مسلحانه در ماه ژوئیه آغاز شد و هر دو طرف تلفاتی را گزارش دادند. روز دوشنبه، وزارت دفاع آذربایجان گزارش کرد که یک نظامی این کشور در نتیجه‌ گلوله باران در مرز با ارمنستان کشته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۲:۰۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
اردوغان متولد شهر استانبول است. خانواده او از مهاجران گرجی از شهر باتومی بوده‌اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
درود بر شرف و غیرتت که از کشور مسلمان و برادر خود در حرف و عمل حمایت می کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
خدا ازت راضی باشه .امیدواریم سرا تا سر خاک مسلمین از دست ارمنی ها و اسرائیلی ها و بودایی ها و... ازاد شه از کشمیر و میانمار گرفته تا قره باغ و فلسطین
آخرین اخبار