ربانی: مصدقی، پتانسیل جهانی شدن در دو و میدانی را دارد

مربی دو و میدانی کشورمان درباره رکورد شکنی "مصدقی" در مسابقات لیگ دو و میدانی توضیحاتی داد.

ربانی: مصدقی، پتانسیل جهانی شدن در دو و میدانی را داردمحسن ربانی مربی دو و میدانی در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رکوردشکنی "ارشیا مصدقی" شاگردش در مسابقات لیگ دو و میدانی اظهار کرد: مصدقی، ورزشکار نونهال متولد ۸۴ است و ۴، ۵ سالی است که همراه با ما تمرین می‌کند و خدا را شکر روند پیشرفت خیلی خوبی داشته است. او در مسابقات داخل سالن در سال گذشته ۴ متر و ۳۰ سانتی متر پرید و در مسابقات جایزه بزرگ توانست نتیجه رکورد ۴ متر و ۶۰ سانتی متر را ثبت کند و در مرحله اول مسابقات لیگ دو و میدانی  رکورد ۴ متر ۷۰ سانتی متر را زد.

او ادامه داد: مصدقی یک نونهال است که در رده نونهالان توانسته رکورد نوجوانان و جوانان کشورمان را بزند. رکوردی که من در مسابقات آسیایی تایلند ۴ متر و ۶۰ سانتی متر پریده بودم در نهایت او توانسته رکورد من را با ۳، ۴ سال کمتر بزند. خدا را شکر  این دونده  توانسته حد نصاب جدیدی در رده نوجوانان و جوانان را ثبت کند. او آینده خوب و درخشانی دارد و اگر کمیته ملی المپیک و فدراسیون دو و میدانی بخواهند سرمایه گذاری بر روی ورزشکارانی کنند که امید دو و میدانی برای سال‌های آینده در المپیک باشند. به طور حتم مصدقی یکی از این ورزشکاران است که پتانسیل جهانی شدن را دارد و این موضوع می‌طلبد که مسئولان جور دیگری این ورزشکار را ببینند.

مبینی شرایط خوبی در دو و میدانی فراهم کرده است 

ربانی گفت: در این مدت بعد از پایان دوره ریاست مجید کیهانی، ۲ سرپرست به نام‌های عرب و مبینی در فدراسیون دو و میدانی حضور یافتند. خدا را شکر کیهانی که از دو و میدانی رفت، عرب سرپرست فدراسیون شد و او شناختی از این رشته ورزشی نداشت و شرایط خوبی در دو و میدانی نبود. اما مبینی سرپرست جدید فدراسیون، قهرمان سابق پرش با نیزه بوده و شرایط خوبی را در دو و میدانی فراهم کرده است و رکورد‌های ورزشکاران را می فهمد. او حمایت‌های لازم را از دوندگان کرده است و ان شاالله پاداش ورزشکاران هم به آن‌ها تعلق می‌گیرد. همچنین میبینی به طور شخصی به ورزشکاران تبریک گفت و این کار ارزشمند و بزرگی است که سرپرست فدراسیون انجام می‌دهد که با ورزشکاران تماس می گیرد و موفقیت آن‌ها را تبریک می‌گوید.

او بیان کرد: امیدواریم این ورزشکاران پاداش زحمات خانواده خود را بدهند. همچنین یکی از شرکت‌های پتروشیمی حامی مالی دو و میدانی تاکنون  ما را حمایت کرده است و ان شاالله این حمایت‌ها ادامه دار باشد تا دوندگان بتوانند مدال‌های بیشتری کسب کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار