تایوان از حضور چند جنگنده چینی در حریم هوایی خود خبر داد

وزارت دفاع تایوان ضمن اعلام خبر تجاوز چند جنگنده چینی به حریم هوایی خود این اقدام پکن را عملی بی‌ثبات کننده توصیف کرد زیرا صلح در این منطقه را تهدید می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد جنگنده‌های ۳۰ Su و ۱۰ J چین امروز صبح وارد حریم هوایی این کشور شدند.

وزارت دفاع تایوان این اقدام پکن را عملی بی‌ثبات کننده و تهدید کننده صلح در این منطقه اعلام کرد. بنابر اعلام تایوان در این تجاوز هوایی که در «منطقه پاسخ» تایوان در جنوب غرب این کشور روی داده است چند جنگنده حضور داشتند. این وزارت خانه اعلام کرد «اقدامات یک جانبه حزب کمونیست چین را که به صلح و ثبات منطقه آسیب می‌زند، رسما محکوم می‌کنیم.»

ارتش تایوان نیز اعلام کرد نیرو‌های مسلح این کشور قادر به پاسخگویی سریع و مناسب به چنین حرکاتی هستند و جای نگرانی نیست.

بنابر اعلام یکی از رسانه‌های تایوان، این کشور ۲۴ اخطار کلامی برای این جنگنده‌های چینی صادر کرده است که منطقه را ترک کنند.

تایوان در حال حاضر در حال انجام آزمایش سلاح در سواحل جنوب شرقی و شرقی خود است. این جزیره که پکن آن را جزئی از قلمروی خود می‌داند بار‌ها از فعالیت نظامی چین در نزدیکی سواحل خود از جمله گشت‌های منظم نیروی هوایی شکایت کرده است. اما پکن می‌گوید چنین تمریناتی نشان از عزم آن برای حفاظت از حاکمیت خود است. در چند هفته گذشته چین تمرینات زیادی را در سواحل خود به ویژه در نزدیکی تایوان انجام داده است.

«تسای اینگ ون» رئیس جمهور تایوان ماه گذشته هشدار داد که خطر درگیری تصادفی به دلیل تنش در دریای جنوبی چین و اطراف تایوان در حال افزایش است. روابط میان تایوان و چین به دلیل مداخلات آمریکا و همچنین سفر اخیر مقامات این کشور به تایوان در چند ماه اخیر شدت پیدا کرده است. آمریکا در این اواخر فروش سلاح به تایوان را افزایش داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار