وزارت دفاع چین گزارش اخیر پنتاگون را رد کرد

وزارت دفاع چین گزارش اخیر پنتاگون درباره ارتش این کشور را محکوم کرد و آن را نشانه‌ای از ذهنیت جنگ سرد دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه خبری سی‌جی‌تی‌ان، وزارت دفاع چین امروز در بیانیه‌ای گزارش جدید پنتاگون درباره افزایش توان نظامی پکن را محکوم و آن را در راستای جنگ سرد توصیف کرد.

در بیانیه‌ای که از سوی این وزارتخانه منتشر شده، آمده است گزارش جدید وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به تقویت «تئوری تهدید نظامی چین» می‌پردازد و درباره سیاست‌های دفاعی و راهبرد‌های نظامی پکن دروغ‌های آشکار می‌گوید.

در این بیانیه، هدف گزارش پنتاگون تحریک «درگیری و تنش در تنگه تایوان» عنوان شده و آمده است این گزارش ذهنیت جنگ سرد را تقویت می‌کند. در مقابل، چین مخالفت قاطع خود با این گزارش را ابراز کرده و افزوده است باتوجه به شرایط پاسخی مناسب به آن خواهد داد.

صبح امروز سخنگوی وزارت خارجه چین نیز گزارش اخیر پنتاگون مبنی بر تلاش پکن برای افزایش دو برابری کلاهک‌های هسته‌ای خود را تکذیب کرده و آن را سرشار از سوگیری دانسته است.

وزرات دفاع آمریکا روز سه شنبه بدون ارائه هیچ مستندی در گزارشی اعلام کرد چین در تلاش است تا زرادخانه هسته‌ای استراتژیک خود را ارتقا دهد. بنابر گزارش پنتاگون، پکن در حال گسترش ذخایر سامانه چند منظوره موشکی بالستیک خود است که قادر به تعویض سریع کلاهک‌های متعارف و هسته‌ای خواهد بود. در گزارش وزارت دفاع آمریکا آمده است چین با توسعه سامانه‌های تسلیحاتی هسته‌ای زمینی، دریایی و هوایی سعی در ارتقای توانمندی هسته‌ای خود دارد.

آمریکا مدتهاست بر حضور چین در مذاکرات تسلیحاتی با روسیه تاکید می‌کند. در تاریخ ۸ ژوئیه، رئیس گروه تسلیحات وزارت خارجه چین تاکید کرد تنها در صورتی که آمریکا شمار زرادخانه‌های خود را کاهش دهد، در مذاکرات خلع سلاح شرکت خواهد کرد. تعداد کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا ۲۰ برابر چینی‌ها اعلام شده است.

بر اساس آمار پژوهشگاه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم و فدراسیون دانشمندان آمریکایی، آمریکا در حال حاضر حدود ۵ هزار و ۸۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد.

موضع‌گیری‌های مقامات آمریکا و چین علیه یکدیگر تقریبا به موضوعی هر روزه تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار