رئیس اجرایی هنگ‌کنگ تحریم‌های آمریکا را محکوم کرد

کری لم در مصاحبه‌ای تحریم‌های آمریکا علیه چین و هنگ‌کنگ را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «کری لم» رئیس اجرایی هنگ‌کنگ در مصاحبه با شبکه مرکزی تلویزیون کشورش تحریم‌های آمریکا علیه چین و هنگ‌کنگ را محکوم کرد.

او در این مصاحبه این تحریم‌ها را تلاش آمریکا برای تامین منافع خودش دانست و گفت این تحریم‌ها را جامعه بین‌المللی نیز محکوم می‌داند.

لم همچنین پیامد‌های این تحریم‌ها را مشکلات کشورش در زمینه خدمات مالی دانسته و گفت: «آمریکا شرکت‌ها و موسسات و افرادی را در چین و هنگ‌کنگ تحریم کرده تا منافع خود را تامین کند.»

سپس رئیس اجرایی این کشور تحریم‌ها را با تمام مشکلاتی که به همراه دارند بی‌معنا دانسته و گفت مقامات دو منطقه تحت تاثیر فشار‌های آمریکا قرار نخواهند گرفت و افزود: «همه تلاش مقامات چین حفاظت امنیت ملی است و قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ نیز در همین راستا تدوین شده است.»

لم سپس با بیان آنکه هر آنچه برای چین و هنگ‌کنگ منفعت باشد اجرایی خواهد شد، افزود: «پکن و منطقه ما در سازمان تجارت جهانی از هم مستقل هستند و به همین دلیل شکایتی از آمریکا تنظیم خواهیم کرد.»

در این مصاحبه او درباره تعلیق انتخابات قوه مقننه کشورش با نام «لگکو» نیز گفت: «انتخابات از جایگاهی حائز اهمیت برخوردار است. برای مردم هنگ‌کنگ نیز اینچنین است. پیش از برگزاری باید مراحل مختلف آماده باشد و بعد تصمیم‌های لازم اتخاذ شود. در حال حاضر جان مردم برای ما اولویت است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار