دیدار وزیر خارجه اردن با صائب عریقات

وزیر خارجه اردن با دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در امان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین با ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن درباره تلاش‌ها برای حل مناقشه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی گفتگو کرد.

بر این اساس، وزارت امور خارجه اردن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین برای دیدار رسمی از اردن روز یکشنبه وارد امان شد. بر اساس بیانیه وزارت خارجه اردن، عریقات و ایمن الصفدی در خصوص تازه‌ترین تحولات درباره مسئله فلسطین گفتگو کردند.

عریقات و الصفدی در این دیدار بر لزوم توقف همه اقدامات غیر قانونی اسرائیل در اراضی فلسطین به ویژه طرح الحاق بخش‌هایی از اراضی و شهرک‌های صهیونیست نشین و نیز توقف گسترش شهرک سازی تاکید کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه اردن‏، عریقات در این دیدار از مواضع اردن و نقش آن در حمایت از ملت فلسطین و حقوق مشروع آن به ویژه حق داشتن آزادی و کشور مستقل و دارای حاکمیت در سرزمین ملی فلسطین قدردانی کرد.

عریقات بر اهمیت قیمومیت خاندان الهاشمی بر مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس و حفاظت از مقدسات و هویت عربی، اسلامی و مسیحی و نیز بافت تاریخی و قانونی فعلی این شهر تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۲۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
هر وقت کشورهای عربی تک تک مقابل اهداف:
آمریکائی-اسرائیلی موضع گیرزی کردند شکست های سختی خوردند تا آنجا که بعضی حکام مرتجع جاهلیت عربی به لقب گاوهای شیرده ترامپ مفتخر شدند و هر وقت با اتحاد و وحدت کلمه مقابل آمریکا و اسرائیل ایستادگی کردند نه تنها در جهان عرب مطرح شدند بلکه سیاست های خصمانه آمریکائی-اسرائیلی را به شکست وادار کردند و در این بین اتحادیه عرب واعضاء آن نقش اساسی داشته و دارند بنابراین مسئله امروز فلسطین و دیگر کشورهای عرب اتخاذ اتحاد سیاسی و مقاومت همه جانبه در تمام شئون کشورهای عربی مخصوصاً فلسطین و قدس شریف است که متعلق به تمام مسلمانان جهان است و مربوط به یک کشور خاص نمیشود چون قدس پاره تن اسلام است و کانون ادیان الهی است........پس چاره کار اتحاد اتحاد اتحاد و وحدت کلمه مسلمین جهان است علی الخصوص کشورهای عربی................
آخرین اخبار