عصبانیت معاون پمپئو از موضع لبنان در قبال ترسیم مرز‌های دریایی با سرزمین‌های اشغالی

به گفته منابع آگاه، معاون وزیر خارجه آمریکا در دیدار با مشاور رئیس مجلس لبنان از تاکید این کشور بر شرط‌هایش در قضیه ترسیم مرز‌های دریایی با سرزمین‌های اشغالی آزرده شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی الاخبار، دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک, برای گفتگو در خصوص ترسیم مرزهای دریایی لبنان با فلسطین اشغالی، با علی حمدان، مشاور رسانه‌ای رئیس مجلس نمایندگان لبنان، دیدار کرد.

الاخبار نوشت: به گفته منابع آگاه، دیوید شنکر خود, خواستار دیدار با علی حمدان شد و برای گفتگو در خصوص ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی، با وی دیدار کرد.  بنا بر اعلام این منابع، فضای دیدار مثبت نبود و شنکر بسیار آزرده بود زیرا لبنان همچنان بر شروط خود اصرار می کند. این در حالی است که آمریکا از لبنان می خواهد در این قضیه امتیازهایی ارائه کند.

به گفته منابع آگاه، شنکر همان شروطی را تکرار می کند که دیوید هیل، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی، پیشتر مطرح کرده است.

پیش از این مقامات لبنانی اعلام کرده بودند این کشور قصد دارد در روند تعیین مرز با رژیم صهیونیستی از اراضی و آب‌های خود دفاع کند و از آن‌ها صرفنظر نخواهد کرد.

تنش بین لبنان و رژیم صهیونیستی در مسئله تعیین مرز‌های دریایی و زمینی دو کشور پس از کشف معادن نفت و گاز در آب‌های ساحلی بالا گرفته است. مقامات لبنان اعلام کردند معادن مورد اختلاف در حوضه آبی به این کشور تعلق دارد و از همه موارد قانونی برای دفاع از معادن خود استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار