در مصاحبه با الشرق الاوسط مطرح شد؛

ادعای دستیار وزیر خارجه آمریکا: حزب الله به دنبال اصلاحات نیست؛ بلکه خواهان دفاع از ایران است

دیوید شنکر مدعی شد حزب الله لبنان به دنبال ایجاد اصلاحات در لبنان نیست و تنها دفاع از ایران برای این گروه اهمیت دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دیوید شنکر» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن مدعی شد حزب الله لبنان به دنبال ایجاد اصلاحات در لبنان نیست، بلکه برای این گروه حمایت از ایران اهمیت دارد.

دیوید شنکر در این مصاحبه مدعی شد: فاجعه بندر بیروت نتیجه دهه‌ها بی توجهی دولت لبنان به منافع ملت لبنان است و اینکه این، به منزله فریاد بیداری بوده که خواهان تغییرات جدی است. دولت لبنان باید به اصلاحات اطمینان داشته باشد. به دولتی نیاز است که به مردم خود و درخواست هایشان توجه کند. به دولتی نیاز است که مسئولانه و شفاف رفتار کرده و به انجام اصلاحات اقتصادی و سیاسی دست زند.

او همچنین در خصوص انبار نیترات آمونیوم که سبب انفجار اخیربندر بیروت شد، و نیز انجام تحقیقات بین المللی در خصوص آن گفت: آن‌ها به تحقیقات متعهد هستند و تیم‌های آمریکایی نیز در حال فعالیت (در این زمینه) اند. اگر ما از دادگاه بین المللی صحبت کنیم، قطعا این نیازمند زمانی طولانی است و شاید طرف‌های درگیر (در لبنان) به این مسأله راضی نشوند. اما ما از دولت لبنان انتظار داریم که شفاف عمل کند. امیدواریم این مسأله به نتیجه رسیده و نتیجه آن اعلام شود تا مسئولان آن، (عواقب) جنایتی را که رخ داده، متحمل شوند؛ به خصوص آنکه بسیاری از افراد، از وجود این ماده (نتیرات آمونیوم در بندر بیروت) از خیلی قبل خبر داشتند.

دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک همچنین در خصوص نقش فرانسه در این مسأله گفت: ما پیوسته با فرانسوی‌ها در خصوص لبنان در تماس هستیم و لبنان برای آمریکا و فرانسه به واقع اهمیت دارد. این، دومین سفر امانوئل مکرون هست؛ همچنانکه دیوید هیل، معاون وزیر خارجه آمریکا نیز آنجاست. من زمان زیادی را با مایک پمپئو، وزیر خارجه پیش از سفرم به بیروت گذراندم. او به واقع در تحولات لبنان متمرکز است؛ چرا که لبنان شریک و دوستی قدیمی برای آمریکا به شمار می‌رود.

او همچنین در خصوص تحریم شخصیت‌های حزب الله گفت: بله ما در حال کار بر روی این مسأله هستیم و تحقیقاتی نیز برای اعمال تحریم‌ها بر روی برخشی شخصیت‌ها صورت گرفته است.

انتهی پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار