در راستای مداخله‌جویی در امور لبنان؛

معاون وزیر خارجه آمریکا به بیروت می‌رود

بنابر اعلام سفارت آمریکا در بیروت، معاون امور غرب آسیای وزیر خارجه این کشور هفته آینده به لبنان سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، سفارت واشنگتن در لبنان از سفر هفته آینده «دیوید شنکر» معاون امور غرب آسیای وزیر خارجه آمریکا به چند کشور از جمله لبنان خبر داد.

بر اساس بیانیه سفارت آمریکا، شنکر روز گذشته سفر دوره‌ای خود را به منطقه آغاز کرده و قرار است این سفر تا چهارم سپتامبر (۱۴ شهریور) ادامه داشته باشد.

این وبگاه خبری در این باره نوشته است که شنکر در این سفر به «کویت، قطر و لبنان» خواهد رفت. در کویت با «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه این کشور و «مرزوق الغانم» رئیس پارلمان کویت دیداری با هدف «مذاکره درباره وحدت خلیج فارس، امنیت منطقه و همکاری‌های اقتصادی»، داشته و همچنین از اتاق بازرگانی آمریکا بازدید خواهد کرد.

همچنین قرار است معاون وزیر خارجه آمریکا در قطر نیز با «محمد بن عبد الرحمن آل ثانی» وزیر خارجه و دیگر مقامات بلندپایه این کشور دیداری با هدف «بررسی مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم و امنیت منطقه» داشته باشد.

سفر بیروتِ شنکر در این بیانیه در تاریخ دوم سپتامبر (۱۲ شهریور) اعلام شده است. همچنین آورده شده است که او در این سفر «اقدامات کمکی آمریکا که به دنبال انفجار بندر بیروت در تاریخ چهارم اوت انجام شده است» را بررسی خواهد کرد و «مقامات ارشد لبنان را به اصلاحاتی وادار خواهد کرد که درخواست مردم لبنان در آن در نظر گرفته شود»!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار