نگرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش سالانه خود با ابراز تأسف از برنامه هسته‌ای کره شمالی مدعی شد چنین فعالیت‌هایی نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه دیلی‌استار، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در گزارش سالانه خود فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی را به عنوان «عامل نگرانی جدی» معرفی کرد.

در گزارش این آژانس آمده است: «ادامه برنامه هسته‌ای کره‌شمالی نقض آشکار قطعنامه‌های مرتبط با شورای امنیت سازمان ملل بوده و بسیار تاسف‌برانگیز است.»

در ادامه متن این بیانیه، آژانس از نشانه‌های مرتبط با تولید اورانیوم غنی شده در سایت هسته‌ای «یونگ‌بیون» بعد از آخرین گزارش این سازمان در ماه آگوست سال ۲۰۱۹ خبر داده شده است.

همچنین در این گزارش با اعلام آنکه این سازمان دسترسی به سایت یونگ‌بیون و سایر مکان‌ها در کره شمالی نداشته، آورده شده که این تحلیل بر مبنای «اطلاعات موجود» از جمله اطلاعات منبع باز و تصاویر ماهواره‌ای تهیه شده است.

صبح امروز  پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد دفتر امنیت بین الملل و منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای وزارت امور خارجه ایالات متحده، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری و دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا اطلاعیه‌ای را درباره فعالیت‌های کره شمالی در زمینه تهیه موشک‌های بالستیک صادر کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار