آمریکا از تلاش کره شمالی برای خرید فناوری موشک‌های بالستیک خبر داد

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای رسمی در پایگاه اینترنتی خود مدعی شد کره شمالی برای خرید فناوری موشک‌های بالستیک تلاش می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد امروز، دفتر امنیت بین الملل و منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای وزارت امور خارجه ایالات متحده، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری و دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا اطلاعیه‌ای درباره فعالیت‌های کره شمالی برای تهیه موشک‌های بالستیک صادر کردند.

این اطلاعیه حاوی اسامی نهاد‌های مهم و تکنیک‌های فریب کارانه کره شمالی به منظور خرید و تهیه (موشک‌های بالستیک) برای برنامه موشکی خود می‌باشد و نمایی کلی از مقررات مربوطه تحت قوانین ایالات متحده، از جمله تحریم مسئولان ذیربط فعالیت‌های گسترش سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی و منابع مربوطه ارائه می‌کند. این اطلاعیه همچنین حاوی پیوست‌هایی از موارد اصلی مورد استفاده در برنامه موشک‌های بالستیک کره شمالی و همچنین اشخاص و نهاد‌های این کشور است که در حال حاضر تحت تحریم دولت ایالات متحده هستند.


بیشتر بخوانید:


ادامه تلاش‌های کره شمالی برای گسترش توانایی‌های موشک بالستیک خود تهدید قابل توجهی برای ثبات منطقه‌ای و جهانی است. در سال ۲۰۱۷، کره شمالی اولین آزمایش‌های خود را روی سیستم‌های موشک بالستیک قاره‌پیما انجام داد و طی سال گذشته، با نقض مجموعه‌ای از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل به آزمایش موشک‌های بالستیک خود ادامه داد. ایالات متحده مصمم به همکاری با شرکای بین‌المللی خود برای کمک به کاهش تهدیدات ناشی از تلاش‌های موشکی کره شمالی و توقف تلاش این کشور برای دستیابی به فناوری این برنامه‌ها و پیگرد قانونی این شرکت‌ها و افرادی است که به برنامه موشک بالستیک کره شمالی کمک می‌کنند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد: ما از بخش خصوصی می‌خواهیم تا مراقب تلاش‌های کره شمالی برای دستیابی به فناوری‌ها و تجهیزات مربوط به موشک‌ها از جمله قطعات خاصی باشند که فهرست آن‌ها در این اعلامیه مشخص شده است. همچنین بخش خصوصی باید تحریم‌های احتمالی آمریکا و سازمان ملل را به خاطر کمک، ولو به طور ناآگانه و غیرتعمدی، به خرید‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک کره شمالی به خاطر داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار