تصمیم ارتش آمریکا برای توقف برخی از فعالیت‌های آموزشی در کره‌ جنوبی

مقامات ارتش آمریکا اعلام کردند که برخی از فعالیت‌های آموزشی نظامی در کره ‌جنوبی را به حالت تعلیق در خواهند آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آن‌ که مقامات شهر سئول از تصادف یک فروند خودروی زرهی آمریکا با شهروندان کره‌ای خبر دادند فرماندهی ارتش آمریکا اعلام کرد که برخی از فعالیت‌های آموزشی خود در این کشور را به حالت تعلیق در می‌آورد.

در حاثه تصادف اخیر، ۴ شهروند کره جنوبی جان باختند. برخورد خودروی زرهی با شهروندان کره‌ای در ۵ کیلومتری منطقه نظامی و آموزشی نیرو‌های نظامی آمریکایی در نقطه مرزی بین دو کره رخ داده است.

علت تعطیلی بخشی از برنامه آموزشی ارتش آمریکا در کره‌جنوبی طی بیانیه منتشر شده از سوی آمریکایی‌ها، احترام و گرامیداشت یاد جان‌باختگان بیان شده است.

گفتنی است بالغ بر ۲۸ هزار نظامی آمریکایی در کره‌جنوبی مستقر هستند تا به نوعی از منافع آمریکا در برابر تهدیدات ادعایی کره‌ شمالی و چین مراقبت کنند. 

همزمان با درخواست ترامپ برای کاهش شمار نظامیان آمریکایی در نقاط مختلف جهان، پنتاگون کاهش تعداد نظامیان در کره‌جنوبی را پیشنهاد داده است. فرضیه کاهش شمار نظامیان آمریکایی در کره‌جنوبی، همزمان با گزارش‌هایی مبنی بر عدم توافق بین واشنگتن و سئول بر سر پرداخت هزینه استقرار نظامیان، قوت گرفته است.

دونالد ترامپ اعلام کرده که اگر کره‌جنوبی هزینه لازم برای استقرار نظامیان این کشور در کره‌جنوبی را نپردازد، آن‌گاه آمریکا هم قادر نخواهد بود تا حضور پررنگ نظامی در این کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار