ادعای نخست وزیر ژاپن: پرتاب موشکی کره شمالی تهدیدی برای جامعه جهانی است

آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن در واکنش به پرتاب موشکی کره شمالی اعلام کرد توکیو از نزدیک بر اوضاع در منطقه نظارت دارد.

آبه: پرتاب موشکی کره شمالی تهدیدی برای جامعه جهانی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز،  آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن روز پنج شنبه در ادعایی با تهدید خواندن پرتاب موشکی تازه کره شمالی برای این کشور و جامعه جهانی گفت توکیو با متحدان خود از نزدیک اوضاع را تحت نظر دارد.

پس از تائید پرتاب موشکی پیونگ یانگ از سوی وزارت دفاع ژاپن، نخست وزیر این کشور در جمع خبرنگاران اعلام کرد: پرتاب‌های موشکی کره شمالی یک چالش جدی نه تنها برای ژاپن، بلکه برای جامعه جهانی است.

آبه شینزو افزود: ما از نزدیک با آمریکا، کره جنوبی و جامعه جهانی برای نظارت بر اوضاع در ارتباط خواهیم بود. ما همچنین برای حفظ ایمنی و سرمایه‌های مردم ژاپن هوشیاری خود را افزایش می‌دهیم.

پیشتر ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی امروز (پنجشنبه) یک «پرتابه ناشناس» شلیک کرده است. گارد ساحلی ژاپن نیز اعلام کرد که کره شمالی پرتابه‌ای را که به نظر می رسید موشک است، شلیک کرد. سئول هنوز اطلاعات دقیقی از اینکه چند پرتابه و از چه موقعیتی شلیک شده، منتشر نکرده است. این اقدام کره شمالی برای سیزدهمین بار در سال جاری میلادی انجام شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ژوئن سال گذشته میلادی برای نخستین بار در نشستی در سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند. هدف از این دیدار، پیشبرد مذاکراتی بود که آمریکا امیدوار بود به برچیدن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی منجر شود. این گفتگو‌ها پیشرفت چشمگیری نداشته است و دومین اجلاس دونالد ترامپ و کیم جونگ اون که ماه فوریه در ویتنام برگزار شد، شکست خورد. سران دو کشور ماه ژوئن در سومین نشست بر سر آغاز دوباره مذاکرات توافق کردند، اما گفتگو‌های دو کشور در سطح کاری در ماه اکتبر و پس از آن پایان یافت که فرستاده کره شمالی، آمریکایی‌ها را متهم کرد با دست خالی پای میز مذاکره آمده‌اند.

کره شمالی خواهان لغو تحریم‌ها شده است. کیم جونگ اون ماه آوریل برای واشنگتن تا پایان سال ضرب الاجل تعیین کرد تا نرمش بیشتری نشان دهد. این درخواست موجب ادعای نگرانی آمریکایی ها درباره اقدام احتمالی کره شمالی در از سرگیری آزمایش‌های هسته‌ای و موشک‌های دوربرد شد که از سال ۲۰۱۷ به حال تعلیق درآورده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار